Nowe trendy w VoIP - co przynosi przyszłość technologii VoIP i jakie nowości czekają użytkowników?

Dziś wiele firm ulepsza swoje kanały komunikacji w oparciu o technologię VoIP, która umożliwia komunikację za pośrednictwem szerokopasmowego łącza internetowego. Usługi VoIP (Voice over Internet Protocol) były wcześniej dostępne tylko dla dużych korporacji i korporacji międzynarodowych. Obecnie małe i średnie firmy również mogą korzystać z telefonii internetowej (VoIP). Telestrada S.A., jako jeden z najlepszym dostawców usług VoIP w Polsce, oferuje dostosowane usługi VoIP dla każdej, nawet najmniejszej firmy.

Skontaktuj się z naszym doradcą i wypróbuj Wirtualną Centralę za darmo!

Spis treści

Systemy VoIP umożliwiają prowadzenie firmy przy użyciu wielu metod komunikacji, miedzy innymi: połączeń telefonicznych, wiadomości SMS, e-maili, telekonferencji i wideokonferencji. Technologia VoIP pomaga poprawić komunikację biznesową i usprawnia współpracę i przepływ informacji.

To wszystko jest dobrze znane jeszcze z naszych wcześniejszych artykułów o systemach VoIP. Najnowsze wiadomości są następujące: 

  • VoIP i IoT mogą być używane razem do tworzenia nowych rozwiązań. 
  • Platformy VoIP są już łączone z popularnymi platformami mobilnymi, w tym z systemami operacyjnymi Android.
  • VoIP działa w technologii 5G.
  • VoIP wchodzi w sferę sztucznej inteligencji (AI).

VoIP i zaawansowane technologie

Jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość rozwoju usługi VoIP? Przedstawiamy w jaki sposób ta technologia łączy się z innymi technologiami z korzyścią dla nas i naszych firm.

Technologia VoIP i IoT

Zanim przejdziemy do omówienia zależności między IoT a technologią VoIP należy wyjaśnić pojęcie IoT. Internet rzeczy, inaczej nazywany jest Internetem przedmiotów, które są wyposażone w specjalne czujniki, które się łączą i wymieniają zgromadzonymi danymi z innymi urządzeniami i systemami za pośrednictwem Internetu.

Urządzenia VoIP stają się czymś więcej niż tylko urządzeniami do przesyłania pakietów głosowych i wideo. Stały się też podstawą Internetu rzeczy (IoT – Internet of Things). Wraz z rozwojem IoT, VoIP będzie odgrywać większą rolę w poziomach przechwytywania i transmisji danych IoT. Używane razem, VoIP i IoT mogą być wykorzystywane przez firmy do tworzenia inteligentnych biur, w których pracownicy mogą uzyskiwać dostęp do wszystkich potrzebnych im informacji z dowolnego miejsca.

Oto niektóre z korzyści, które daje nam połączenie VoIP z IoT:

  • Prosty sposób łączenia się z innymi urządzeniami.
  • Bieżąca aktualizacja bazy kontaktów i ich szczegółów.
  • Brak problemów z kompatybilnością i łącznością między urządzeniami.
  • W nadchodzących latach więcej firm zainwestuje w elastyczne systemy komunikacyjne, bo VoIP z IoT trwale wyeliminują telefony analogowe.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj Wirtualną Centralę w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Technologia VoIP i 5G

W niedalekiej przyszłości dostawcy usług VoIP będą mogli udostępnić swoim klientom technologię 5G, która umożliwi szybsze łącze i jeszcze lepszą jakość połączeń. Oczekuje się, że VoIP działający w oparciu o technologię 5G pomoże firmom w sferach:

  • Nadążania za dynamicznym rozwojem środowiska biznesowego.
  • Zapewnienia szybszego transferu danych.
  • Poprawy łączności dla szeroko pojętej technologii.
  • Odnotowywania mniejszej liczby zerwanych połączeń w statystykach.
  • Oczekiwań klientów względem przyspieszenia komunikacji.
  •  
VoIP w oparciu o technologię 5G

VoIP i sztuczna inteligencja (AI)

Sztuczna inteligencja już zaczyna być, a dopiero będzie powszechnie obecna w naszym życiu. AI możemy spotkać w wielu miejscach, np. na odwiedzanych przez nas stronach internetowych i w naszych kanałach w mediach społecznościowych. Plany wykorzystania rozwiązań AI i technologii VoIP mają przysłużyć się do:

  • Usprawnienia standardowych procesów w oparciu o VoIP i AI.
  • Uzyskania wglądu w zachowania klientów.
  • Opracowania ulepszonych strategii sprzedaży i marketingu na bazie danych AI
  • Ulepszenia funkcji IVR w technologii VoIP. 
  • Udoskonalenia technologii przetwarzania języka.

     

Te i wiele innych planów rozwojowych pomogą systemom VoIP stać się jeszcze bardziej inteligentnymi, bo uwaga: technologia AI w tej sferze nie będzie wykorzystywana tylko do wyszukiwania w Internecie. Wirtualni asystenci będą kierować połączenia do agentów i odpowiadać na proste pytania. Będą również gromadzić informacje o klientach firmy, co ułatwi świadczenie im bardziej spersonalizowanych usług.

VoIP i przetwarzanie w chmurze

Przetwarzanie w chmurze jest absolutną przyszłością komunikacji biznesowej i umożliwi większą skalowalność, jakość dźwięku HD oraz ujednolicony system komunikacji. Co więcej, to już się dzieje. Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązania chmurowe.

Systemy telefoniczne oparte na chmurze są tańsze niż sieci wewnętrzne. Firmy mogą uzyskać szybki dostęp do swoich danych, komunikacji audio i wideo za pośrednictwem dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu dzięki ujednoliconej komunikacji jako usługa Wirtualnej Centrali VoIP.

Firmy, które przenoszą swoją komunikację do chmury mogą też przygotować swoją infrastrukturę komunikacyjną na przyszłość. Jednak przed zakupem Wirtualnej Centrali z VoIP powinieneś dowiedzieć się więcej o jej działaniu i funkcjach, dlatego skontaktuj się z naszym doradcą, który udzieli ci wszystkich, niezbędnych informacji.

Technologia VoIP i przetwarzanie w chmurze

Mobilny VoIP

Mobilność jest niezwykle ważnym aspektem w różnych branżach, a jej skala względem firmy może pomóc uzyskać przewagę konkurencyjną. 

Mobilne systemy VoIP obecnie są wspierane przez ogólnodostępne sieci LTE, a niebawem będą wspierane przez nowe sieci 5G. Już teraz VoIPa wykorzystuje się do wykonywania połączeń biznesowych, połączeń konferencyjnych i spotkań zespołu. Mobilny VoIP to ogromna korzyść dla profesjonalistów, pozwalająca im znacznie łatwiej prowadzić rozmowy biznesowe i konferencje. Do obsługi usługi wystarczy aplikacja na smartfon lub komputer.

Więcej o aplikacjach VoIP przeczytasz w tych artykułach: 

Wideokonferencje

Dostawcy usług VoIP znajdują się pod presją ze względu na popularność usług czatu wideo wśród “Millenialsów” i “Generacji Z”. Te usługi, a w szczególności wideo czaty zyskują na popularności, ponieważ skracają czas obsługi i zwiększają współczynnik zamykania sprawy czy nawet sprzedaży.

Czy technologia VoIP jest bezpieczny?

Obawy dotyczące bezpieczeństwa VoIP wzrosły wraz ze wzrostem korzystania z Internetu, zwłaszcza, gdy przetwarzane dane są prawie tak samo cenne, jak waluta. Mimo to coraz więcej osób pracuje z domu, a coraz więcej złośliwego oprogramowania rozprzestrzenia się za pośrednictwem przenośnych formatów wykonywalnych.

Czy jest się czego bać? Jeżeli usługodawca VoIP zapewni odpowiednią ochronę Twojego systemu, to nie. Systemy VoIP wykorzystują szerokopasmowe połączenia internetowe, które są bardziej podatne na naruszenia bezpieczeństwa. Wiadomo, wszystko co związane z Internetem jako takim nie jest bezpiecznie, więc firmy szczególnie muszą zwrócić uwagę na zapewnienie bezpieczeństwa swojemu VoIP. Najskuteczniejszą metodą zapewnienia ochrony jest zidentyfikowanie wiodących dostawców cyberbezpieczeństwa i zapoznanie się z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa danych lub wybranie zaufanego dostawcy tej usługi, który w swojej ofercie ma gwarancję bezpieczeństwa, tak jak Telestrada S.A.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!