Co musisz wiedzieć, wybierając operatora VoIP?

Zastanawiasz się nad przeniesieniem swojej firmy na usługę VoIP? To bardzo dobrze trafiłeś. Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego o wyborze najlepszego operatora i doborze sprzętu, a także o samej konfiguracji urządzeń i instalacji usługi w swojej firmie.

Spis treści

Ilustracja pod artykuł o wyborze najlepszego operatora VoIP

Dla kogo jest telefonia VoIP?

Telefonia VoIP przyda się każdej nowo powstałej firmie, ale też takiej, która na rynku działa już od wielu lat i do tej pory pracowała na tradycyjnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych. Ważną kwestią dla wielu przedsiębiorców jest fakt, że wdrożenie technologii VoIP realnie przyczyni się do zminimalizowania kosztów telekomunikacyjnych w firmie i usprawnienia pracy całego działu obsługi klienta dzięki możliwości pracy zdalnej bez konieczności przyjeżdżania do biura.
Każdy przedsiębiorca, który ceni sobie nowoczesne rozwiązania i mobilność w pełnym zakresie tego słowa powinien zainwestować system call center, który działa w technologii VoIP. Połączenia jeszcze nigdy nie były w tak dobrej jakości, rachunki niższe, a pracownicy zadowoleni.

Jakie informacje będą potrzebne dostawcy usługi?

Każdy operator VoIP w pierwszym kontakcie z klientem powinien przeprowadzić z nim szczegółowy wywiad dotyczący obecnych rozwiązań telekomunikacyjnych zastosowanych w firmie. Przykładowo, jeżeli całe call center do tej pory pracowało na urządzeniach analogowych to należy rozważyć zakup odpowiedniego sprzętu VoIP, który umożliwi pracę na nowym systemie IP.

Firma nie musi decydować się na zakup telefonów VoIP. Jeżeli do tej pory wszyscy pracownicy korzystali z telefonów analogowych wystarczy, zaopatrzyć się w bramki VoIP, które umożliwią funkcjonowanie infolinii w nowej technologii IP i każde urządzenie będzie mogło mieć swój numer wewnętrzny.

Jeżeli jednak firma zdecyduje się na wymianę wszystkich urządzeń i telefonów VoIPowych, wtedy warto posłuchać rekomendacji swojego usługodawcy. Zdaniem Telestrada S.A. czyli jednego z głównych operatorów i specjalistów w branży telekomunikacyjnej dla biznesu marka, nad którą warto się zastanowić wybierając sprzęt VoIP jest GRANDSTREAM. To znana i ceniona marka oferująca telefony VoIP, bramki VoIP, akcesoria i inne urządzenia, które działają bez zarzutu. Operator zaleca też używanie sprzętów VoIPowych od tego samego producenta, bo mimo wszystko będą o wiele prostsze w konfiguracji i są ze sobą kompatybilne, więc ryzyko braku odpowiedniej komunikacji staje się mniejsze.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj technologię VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Co, gdy jestem powiązany z innym operatorem?

Operator podczas szczegółowego wywiadu powinien zapytać również o chęć przeniesienia numerów od obecnego operatora lub o możliwość ustawienia przekierowań na inny numer, kiedy np. umowa z obecnym operatorem dalej obowiązuje lub nie można jej przerwać w najbliższym czasie.

Wirtualna Centrala z VoIP może zostać wdrożona nawet wtedy, firma korzysta z usług innego operatora. Ważne jest, żeby sprawdzić, czy operator przy przekierowaniu ruchu będzie naliczał opłaty dodatkowe. Domeną Telestrada S.A. jest fakt, że klient nigdy nie jest pozostawiony sam sobie, a we wszystkich etapach przeniesienia usług na systemy VoIP pomaga opiekun projektu, który dokładnie poinstruuje, zada odpowiednie pytania i znajdzie rozwiązanie na każdą przeszkodę – chociażby ze strony obecnego operatora.

W kwestii przenoszenia obecnych usług na VoIP warto pamiętać o swoim dotychczasowym schemacie IVR. Wszystkie zapowiedzi mogą być zachowane i odtworzone w takiej samej formie jak przed przejściem firmy z analogowego systemu na VoIP.

Nie wiesz co to IVR? IVR to nic innego jak komunikaty ustawione w specjalnym schemacie menu głosowego, które usłyszy osoba dzwoniąca na infolinię. Dzięki IVR każdy, kto próbuje dodzwonić się na infolinię przeprowadzany jest odpowiednio przez ścieżkę obsługową i często zdarza się tak, że zostaje obsłużony przez automat – bez konieczności połączenia z konsultantem. Ta funkcja zdecydowanie usprawnia infolinię i znacznie skraca czas oczekiwania na połączenie.

IVR - krok w stronę automatyzacji obsługi klienta

Jak wygląda konfiguracja systemu VoIP?

 

Każdy, szanujący się operator wie jak ważna jest początkowa konfiguracja ustawień całego sprzętu VoIP i nie tylko. Wiele firm czy operatorów VoIP niestety nie oferuje tego typu usług. Telestrada S.A. swoje usługi świadczy kompleksowo, czyli między innymi dba o odpowiednią konfigurację zamówionego sprzętu, więc firma nie musi się o nic martwić.

Specjaliści Telestrada S.A. za każdym razem przed wysyłką konfigurują urządzenia VoIP tak, żeby klient mógł tylko podłączyć je do prądu i internetu. To niezwykle ważne z punktu widzenia firmy, która nie może sobie pozwolić na długotrwałą przerwę w pracy systemu call center. Warto wdrożenie usługi powierzyć specjalistom, którzy przygotują wszystko przed dostarczeniem do klienta od a do z.

Dodatkowo Telestrada S.A. pomaga klientom w konfiguracji numerów VoIP na urządzeniach z systemami iOS i Android. Zaleca się, żeby na telefony komórkowe pobrać dedykowaną aplikację (płatną jednorazowo), która daje gwarancję poprawności działania usług VoIP w oparciu o oprogramowanie Telestrada S.A. Przed każdym wdrożeniem usługi VoIP istotna jest faza testów. Zamówiona Wirtualna Centrala VoIP od razu jest integrowana z systemem klienta i przechodzi wiele testów przed finalną instalacją. Co ważne, jeżeli firma potrzebuje integracji systemu call center z API swojego CRM, to również specjaliści operatora powinni się tym zająć przy współpracy z dedykowanym działem IT firmy, który zarządza poprawnością funkcjonowania systemu CRM.

Końcowym etapem jest zwykle darmowe szkolenie pracowników z obsługi zarówno systemu, jak i urządzeń VoIP. Wiadomo, czasami po szkoleniu mamy do czynienia z sytuacjami, które nie były omawiane lub nie byliśmy w stanie ich przewidzieć. Z każdym, nawet najmniejszym pytaniem warto od razu skontaktować się ze swoim opiekunem – to on de facto jest odpowiedzialny za poprawność działania usługi, więc na pewno pomoże w rozwiązaniu wszelkich spraw obsługowych i technicznych.

Ile zapłacę za usługę VoIP?

Cennik VoIP zależy od liczby funkcji, jaką firma będzie chciała wybrać oraz sprzętu, który ewentualnie może dobrać do abonamentu. Usługi VoIP często idą w parze z Wirtualną Centralą, bo kiedy firma decyduje się już na przejście na nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne, chce to zrobić porządnie i globalnie. Zatem Wirtualna Centrala w oparciu o technologię VoIP to najlepszy wybór.

 Ceny pakietów różnią się od siebie funkcjonalnościami i co więcej – liczbą kont użytkowników – w przypadku VoIP, kont SIP. Ceny jednego konta SIP w Telestrada S.A. zaczynają się już od 15 zł/mies., a przy dużej liczbie kont cena może ulec zmniejszeniu. Kwestia wycen indywidualnych.

>> Więcej informacji o funkcjach, systemie i technologii VoIP znajdziesz TUTAJ.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!