Jaki telefon VoIP wybrać i na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Nowe technologie i rozwiązania internetowe opanowały już w dużym stopniu rynek telekomunikacyjny. Telefony stacjonarne odeszły w niepamięć wśród osób prywatnych, ale firmy mimo wszystko wolą mieć aparaty biurkowe i na nich budować swoje call center. Niestety rachunki telekomunikacyjne są coraz wyższe, a jakość rozmów często pozostawia wiele do życzenia.

Na szczęście można to zmienić, bo wystarczy postawić na nowoczesne rozwiązanie, jakim jest telefonia VoIP (ang. Voice over Internet Protocol). Technologia VoIP wykorzystuje łącze internetowe do połączeń, co na pewno poprawi jakość usług oraz obniży koszty telekomunikacyjne w Twojej firmie. Wdrażając VoIP warto zaopatrzyć się specjalny telefon VoIP. Na rynku dostępnych jest wiele modeli – od bezprzewodowych po tradycyjne, czyli na kablu. 

Spis treści
Telefon VoIP do Twojej firmy.

Chcesz zgłębić temat VoIP? Przeczytaj: VoIP – telefonia internetowa dla nowoczesnych biznesów

Telefon VoIP – gdzie kupić?

Rynek oferuje wiele opcji. My, jako Telestrada S.A. od wielu lat pracujemy ze sprzętami od jednego producenta GRANDSTREAM. Te telefony IP nigdy nas nie zawiodły, a klienci, którzy decydują się na ich zakup mają pewność, że kupują rekomendowane przez specjalistów urządzenia. W ofercie GRANDSTREAM znajdują się centrale IP, telefony IP, wideotelefony IP, konferencje oraz specjalistyczne i bardziej zaawansowane technologicznie bramki VoIP, które pozwalają na podpięcie tradycyjnych telefonów analogowych.

Przed zakupem warto zapoznać się z ofertą sklepu 4IP.pl, w którym zaopatrzysz całą swoją firmę w mniej lub bardziej zaawansowane technologicznie sprzęty VoIP. Warto pamiętać, że urządzenia VoIPowe nie kończą się tylko na telefonach czy bramkach VoiP. 4IP.pl zapewnia całą gamę produktów, które można kupić w atrakcyjnych cenach. Oferta sklepu obejmuje zarówno podstawowe telefony VoIP, jak i bardziej ambitne rozwiązania sprzętowe do wyposażenia stanowisk biurowych, recepcji, magazynów oraz biur obsługi klienta. To, co wyróżnia sklep na tle innych ofert to ich gotowe rozwiązania ze słuchawkami, co z punktu widzenia przedsiębiorcy jest niezwykle komfortową opcją, bo nie musi kompletować samodzielnie sprzętu – wystarczy, że zaufa specjalistom. 

4IP.pl istnieje na rynku od roku 2007 i od tego czasu dumnie utrzymuje wysoką pozycję w rankingu sklepów ze sprzętem VoIP. Ich domeną jest jakość i gotowe rozwiązania, a także profesjonalne doradztwo w zakresie wdrażania usług telekomunikacyjnych umożliwiających automatyczną obsługę osób dzwoniących na infolinię. 

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj technologię VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Na co zwrócić uwagę przy wyborze urządzeń VoIP?

Jeżeli zdecydowałeś się na zakup telefonów VoiPowych to koniecznie musisz poznać kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze. Na rynku mamy wiele dostępnych opcji i z pewnością znajdziesz idealnie dopasowane telefony do profilu swojej firmy. 

Jeżeli myślisz, że telefon VoIP różni się z wyglądu od zwykłych, korporacyjnych telefonów biurkowych to jesteś w błędzie. Aparaty, które działają w technologii VoIP z wyglądu praktycznie niczym się nie różnią od telefonów, które już dobrze znamy. To ważna informacja, bo jeżeli bałeś się, że telefony VoIPowe będą potrzebowały organizacji szkolenia z obsługi, to już wiesz że nie będzie to konieczne. Klawiatura, słuchawka, wyświetlacz – to wszystko już znasz – tu wszystko pozostaje bez zmian.

Do wyboru masz urządzenia przewodowe lub bezprzewodowe. Dopasuj odpowiedni rodzaj telefonu IP dla Twoich pracowników i wybierz taki aparat telefoniczny VoIP, który przyjmuje najczęściej obsługiwane przez Twoją firmę rodzaje połączeń, np. konferencyjne, zewnętrzne, wewnętrzne, a nawet oczekujące. Przekazywanie połączeń przychodzących, też jest przydatną funkcją, na którą warto zwrócić uwagę – to usprawni komunikację, np. między działami.

Pamiętaj, że to w jaki sposób wykorzystasz telefon VoIP czy inne urządzenie w tej technologii zależy tylko od Ciebie. Jeżeli nie chcesz lub po prostu nie spędzasz dużo czasu w biurze, to ustaw sobie przekierowanie połączeń przychodzących na Twój smartfon, a kiedy będziesz chciał prowadzić konferencję, która wymaga prezentacji to wystarczy, że przełączysz połączenie na swój komputer. 

Wszystko co musisz wiedzieć o VoIP

Jak podłączyć telefon VoIP?

Na pewno myślisz, że tak samo jak sama technologia jest to bardzo skomplikowany proces. Otóż nie, bo kiedy zamawiasz usługę VoIP i kupujesz telefony IP w abonamencie od Telestrada S.A., to otrzymujesz w pełni skonfigurowane urządzenia i działające na centralce telefonicznej VoIP, które wystarczy podłączyć do sieci w miejscu docelowym. Oczywiście nasz zespół będzie mógł Cię pokierować w dowolnym momencie, ale z doświadczenia wiemy, że nie jest to konieczne.

Nasi dotychczasowi klienci nie mieli żadnego problemu z podpięciem telefonów IP do internetu, a przez to, że urządzenie już działało na określonych warunkach od razu mogli przystąpić do pracy na nim i to bez zbędnych szkoleń i długich instalacji. To jedna z największych zalet technologii VoIP.

Jak działa telefon VoIP?

Telefon VoIP działa dokładnie tak samo, jak zwykły telefon. Można dzwonić, odbierać połączenia, przekierowywać rozmowy, wybierać na klawiaturze cyfry lub w niektórych modelach nawet prowadzić wideokonferencje bez konieczności przepinania się na komputer. Jedyną różnicą jest technologia, na której działa.

Wiadomo, w telefonach analogowych nie mamy zwykle problemu z połączeniami, chyba, że wiatr zerwie nam linie lub po prostu dostawca usług niekoniecznie dba o jakość połączeń. Do obsługi połączeń VoIPowych wykorzystywana jest sieć internetowa, której prędkość decyduje o jakości połączeń. Rozmowa będzie lepsza, jeżeli łącze internetowe będzie szybkie i stabilne, ale w przypadku telefonów VoIP wyposażonych w PoE nie ma to większego znaczenia, bo i tak podpina się je kablem.

Sprawdź ofertę call VoIP, telefonii internetowej, centrali VoIP i telefon VoIPWarto jest wspomnieć, że telefony analogowe przypisane są do jednego numeru, który musi mieć swoją własną linię i w danym momencie może być prowadzona tylko jedna rozmowa. Inaczej jest w przypadku telefonów VoIP, bo tu działanie oparte jest na kontach SIP i połączeniu internetowym, co oznacza, że można w tym samym czasie przyjmować kilka połączeń.

Telefonia VoIP to także specjalne bramki. Bramka VoIP to swojego rodzaju przejściówka i rozwiązanie dla tych, którzy mają wiele telefonów analogowych w swojej firmie i nie chcą inwestować w nowe sprzęty. Bramka VoIP pozwala na podpięcie kilku lub kilkunastu urządzeń analogowych po to, żeby mogły działać w technologii IP.

Jakie są zalety bramek VoIP? Bramka VoIP na pewno będzie tańszą opcją, niż inwestycja w dziesiątki nowych telefonów VoIP, ale niestety wiążemy się na stałe z miejscem, w którym umieszczamy telefony IP i tym samym rezygnujemy z wygodnej mobilności, jaką gwarantuje nam telefonia VoIP.

Co da się zauważyć, z technologii VoIP korzysta już wiele firm i instytucji publicznych. Technologia daje wiele korzyści, które są cenione w świecie biznesu i nie tylko. Nie ma się co dziwić, obniżone koszty telekomunikacyjne, mobilność i jakość usług to coś, czego nigdy nie dał i nie da zwykły telefon stacjonarny.

Przed zakupem usługi warto porozmawiać ze specjalistą i ją przetestować. W Telestrada S.A. wszystkim potencjalnym klientom udostępniamy wersję demo, którą mogą testować przez 30 dni za darmo!

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!