5 najlepszych aplikacji do połączeń VoIP

Telefonia VoIP słynie ze swoich zalet. Jedną z nich jest jej mobilność. Dzięki darmowym aplikacjom typu “softphone” na telefony, komputery i tablety korzystanie z VoIP jest niezwykle proste i staje się coraz bardziej popularne w środowisku biznesowym.

Telefonia VoIP, nazywana również jako telefonia internetowa niesie za sobą szereg korzyści dla firmy, do których należy przede wszystkim znaczna oszczędność i o wiele lepsza jakość połączeń. Telefon VoIPowy umożliwia połączenia przez łącze internetowe bez konieczności podpinania okablowania jest bardzo wygodny. Podczas, gdy pracownicy danej firmy często pracują zdalnie lub w trybie hybrydowym, wówczas takie rozwiązanie nie wprowadza zakłóceń w schemacie pracy, bo pracownik nawet za granicą może bez problemu korzystać z funkcji VoIP i dzięki temu swobodnie pracować bez względu na miejsce, w jakim się znajduje. Przeczytaj w innym artykule co to jest VoIP.

Na rynku wzrasta zainteresowanie systemem, ale także aplikacjami, które umożliwiają korzystanie z technologii VoIP na urządzeniach mobilnych. Ich wielką zaletą jest oczywiście fakt, że są dostępne dla systemów Android i IOS, a żeby móc obsługiwać połączenia VoIPowe wystarczy dostęp do Internetu. Dostępne są również aplikacje, które można zainstalować na zwykłym komputerze stacjonarnym czy laptopie z systemem Windows lub macOS.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj Wirtualną Centralę w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Telefonia VoIP i jej najlepsze, bezpłątne aplikacje

1. Acrobits

Acrobits to czeska aplikacja, która została stworzona z myślą o klientach korzystających z technologii VoIP. Pierwsza wersja aplikacji Acrobits Softphone została opublikowana w App Store w 2009 roku i obsługiwała tylko jedno konto SIP oraz kodeki G711 i GSM. Producent jednak bardzo szybko rozbudował aplikację i dodał nowe funkcje, dzięki czemu Acrobits stało się najczęściej pobieraną aplikacją SIP na iOS na całym świecie.

Obecnie Acrobits Softphone obsługuje funkcje w pełnym wymiarze i technologie współczesnego konta SIP. Posiada także kilka unikalnych funkcji, co sprawia, że jest jedną z najbardziej topowych aplikacji VoIPowych na świecie, między innymi:

Powiadomienia push o połączeniach przychodzących

W przypadku korzystania z telefonii VoIP na urządzeniach mobilnych sporym wyzwaniem jest upewnienie się, że posiadany sprzęt jest gotowy do odebrania połączenia przychodzącego, a przy tym ograniczenie zużycia jego energii. Warunki sieciowe często się zmieniają, więc koniecznym jest ponowne logowanie klienta do konta SIP dla utrzymania ruchu i potwierdzenie, że urządzenie mobilne może odbierać połączenia bez przeszkód. To ma znaczący wpływ na żywotność baterii w urządzeniu.

Acrobits Softphone rozwiązuje ten problem przy użyciu zastrzeżonego serwera SIP Instance Server (SIPIS) do rejestracji w imieniu użytkownika, gdy aplikacja mobilna przestaje odpowiadać. W takiej sytuacji serwer SIPIS automatycznie przejmuje kontrolę, sam rejestruje konto i przywraca możliwość przyjmowania połączeń przychodzących. Kiedy pojawi się połączenie przychodzące, wówczas aplikacja przy Apple Push Notification Service (APNS) jest wybudzana i połączenie jest przekazywane do aplikacji.

To wielka zaleta Acrobits Softphone, bo aplikacja w stanie uśpienia nie zużywa żywotności baterii urządzenia mobilnego i mimo wszystko jest w ciągłej gotowości do odbierania połączeń. Co ważne, to korzystanie z powiadomień push nie wymaga żadnej obsługi po stronie serwera SIP i wykorzystuje jedynie jego standard protokołu. Do tego, aplikacja gwarantuje bezpieczeństwo połączeń, bo obsługuje szyfrowane połączenia głosowe i wideo przy użyciu standardowego protokołu SRTP.

Mobilność telefonii VoIP. Obsługa klienta na wyższym poziomie.

2. Zoiper

To kolejna z najbardziej popularnych aplikacji wśród klientów biznesowych do obsługi połączeń VoIP. Znajdziemy ją w sklepach iOS i Android, ale można ją też zainstalować na PC z systemem Windows lub macOS. Zoiper ma wiele do zaoferowania. Jego największą zaletą jest prosta instalacja i obsługa, bo aplikacja jest dostępna w języku polskim.

Zoiper bez problemu obsługuje połączenia GSM nawet z niekoniecznie szybkim łączem internetowym. Jeżeli mamy do dyspozycji 3G, 2G lub w najlepszym przypadku LTE to już możemy liczyć na świetniej jakości połączenia bez zakłóceń. Producent oczywiście rekomenduje korzystanie z sieci Wi-Fi, bo wtedy mamy gwarancję, że przesył danych będzie bardziej stabilny. Zoiper to świetnie narzędzie biznesowe, bo między innymi możemy organizować konferencje wideo online z funkcją nagrywania, a także prowadzić tradycyjne rozmowy wideo bez zakłóceń.

Największą zaletą w posiadaniu aplikacji do obsługi połączeń VoIP jest mobilność. Korzystając z funkcji Zoiper nie musimy pracować stacjonarnie w biurze. Swobodnie możemy komunikować się z każdego miejsca na świecie przez komputer, laptopa, telefon VoIP i oczywiście smartfon podłączony do internetu. To wielka oszczędność na połączeniach zagranicznych. Telefonia VoIP pozwala o zapomnieniu słowa “roaming”, co w biznesie gwarantuje wielką oszczędność.

3. Grandstream Wave

Grandstream to czołowy producent sprzętu i urządzeń VoIPowych na rynku biznesowym. Wiele korporacji korzysta z niezawodnych aparatów telefonicznych tej marki, ale i bramek VoIP, które umożliwiają podłączenie nawet analogowych telefonów do systemów VoiP.

Jako Telestrada S.A. rekomendujemy zakup urządzeń Grandstream. Od wielu lat pracujemy na urządzeniach tego producenta i gwarantujemy, że każdy kto zdecyduje się na ich zakup będzie zadowolony. W naszej ofercie dostępnych jest wiele modeli aparatów telefonicznych Grandstream, które można zamówić z systemem VoIP w abonamencie.

Firma Grandstream udostępnia również aplikację do obsługi połączeń VoIPowych i dzięki temu zapewnia 100 proc. kompatybilność sprzętu z oprogramowaniem. Grandstream Wave to aplikacja, która działa na urządzeniach mobilnych z Androidem i iOS. Pozwala na konfigurację maksymalnie 6 kont głosowych oraz obsługuje kodeki: GSM, G.711. G 722(HD). Do tego, jak w przypadku innych aplikacji dostępnych na rynku daje możliwość do wykonywania połączeń poprzez internet mobilny, jak i GSM. Wystarczy, że smartfon będzie podłączony do WiFi, a aplikacja zadziała na łączach 3G, 4G i LTE. Przy pomocy aplikacji możemy wykonywać także połączenia wideo oraz organizować konferencje głosowe do sześciu kierunków jednocześnie. 

4. Linphone

Telefonia VoIP posiada również darmowe aplikacje softphone, takie jak – Linphone. Możemy ją wykorzystywać do bezpośrednich połączeń głosowych, ale też wideo za pośrednictwem dowolnego softswitcha VoIP lub IP-PBX. Dla pełnej, szyfrowanej komunikacji głosowej i wideo obsługuje ZRTP.

Aplikacja Linphone zapewnia także możliwość do wymiany wiadomości błyskawicznych. Jego prosty, intuicyjny i wielojęzyczny interfejs działa w oparciu o Qt dla GUI i co ważne może być uruchamiany jako aplikacja w trybie konsoli Linux.

Softphone Linphone opracowywany jest obecnie przez Belledonne Communications we Francji. Pierwotnie został opracowany tylko dla Linuxa, ale teraz obsługuje wiele innych platform, w tym: Microsoft Windows, macOS oraz smartfony działające na systemach Windows Phone, iOS lub Android.

Linphone działa na licencji oprogramowania GNU GPL-3.0-lub nowszej i obsługuje IPv6. Ta francuska aplikacja może być również używana jako translator adresów sieciowych (NAT), co oznacza, że może działać za routerami domowymi, więc bez przeszkód po podłączeniu do Wi-Fi będzie spełniała swoją rolę. Za pośrednictwem dostawcy usług internetowych (ITSP) ten softphone jest kompatybilny z telefonią.

5. Calls – SIP VoIP Softphone

Tak samo jak w przypadku wcześniej omówionych aplikacji dedykowanych telefonii internetowej Calls – SIP VoIP Softphone jest darmową aplikacją, która umożliwia wykonywanie połączeń w technologii VoIP. Aplikacja dostępna jest na wiele urządzeń przenośnych i działa na systemach komputerowych Microsoft Windows i macOS oraz na smartfonach z oprogramowaniem Windows Phone, iOS i Android. Calls można pobrać w dostępnych i oficjalnych sklepach z aplikacjami. To proste w obsłudze narzędzie dla tych, którzy nie oczekują nienagannej jakości połączeń. Jak wskazują opinie użytkowników aplikacja czasami nie działa poprawnie, ale mimo wszystko na pięć gwiazdek w sklepie Google otrzymała ocenę na 3,8.

Calls – SIP VoIP Softphone obsługuje Transporty UDP, TCP i TLS oraz kodeki g711, g722, g729, GSM, Speex, iLBC, OPUS. Dzięki aplikacji można również wysyłać DTMF i przenosić połączenia. Aplikacja posiada również funkcję powiadomień, pierwszego planu i powiadomień push, a także umożliwia dzwonienie przez Wi-Fi i sieć komórkową.

Analiza statystyk połączeń, dlaczego warto i jak to robić dobrze.

Którą aplikację wybrać?

Aplikacje dedykowane telefonii VoIP będą najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy stale podróżują lub pracują zdalnie i potrzebują mieć zapewniony stałe kontakt ze współpracownikami czy klientami biznesowymi. Nie ważne, czy przebywasz obecnie na konferencji w Paryżu, czy załatwiasz duży kontrakt w Azji. Dzięki aplikacji softphone możesz swobodnie kontaktować się ze swoim zespołem przez Internet, a nawet zwykłe Wi-Fi.

To rozwiązanie najczęściej wybierane jest przez bardzo “mobilne” branże, takie jak transport i logistyka, dystrybucja czy często podróżujących przedstawicieli handlowych. Korzystanie z konta telefonii VoIP od Telestrada S.A. na jednej z wymienionych aplikacji pozwoli ograniczyć koszty telekomunikacyjne firmy i daje możliwość swobodnego łączenia się z siecią biurową nawet z drugiego końca świata.

Ważnym kryterium wyboru konkretnej aplikacji jest jej funkcjonalność, chodzi tutaj dla przykładu o nagrywanie rozmów, możliwość korzystania z kilku kont VoIP (kilku numerów), jak również wykonywanie rozmów wideo. Dodatkowe atuty poszczególnych aplikacji to możliwość zestawienia konferencji, wysoka jakość rozmów audio, jak i wideo w HD. Pozostałe także ważne w użytkowaniu funkcje to łatwa synchronizacja kontaktów, czy transfer połączeń.

Wszystkie te aplikacje mobilne typu softphone polecane są w szczególności dla klientów biznesowych. Wystarczy, że korzystamy z urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu, na którym możemy skonfigurować konto VoIP od Telestrada S.A., a będziemy mogli cieszyć się rozmowami bez ograniczeń i najlepszą jakością połączeń z każdego miejsca na świecie.

W obawie o limit transferu internetu mobilnego warto zaznaczyć, że rozmowy głosowe w technologii VoIP zużywają go bardzo mało, więc swobodnie możemy korzystać z internetu nawet podczas połączeń. Coraz więcej klientów decyduje się na korzystanie z aplikacji mobilnych typu softphone, co zdecydowanie cieszy nie tylko nas, jako dostawcę usług, ale przede wszystkim dział finansowy każdej firmy, bo jakość, mobilność i możliwość wykonywania połączeń międzynarodowych jeszcze nigdy nie była tak opłacalna dla żadnego biznesu.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!