Wirtualny numer telefonu – czy warto?

Tradycyjną telefonię coraz częściej w firmach zastępuje się telefonią internetową. Dużym zainteresowaniem cieszy się obecnie telefonia VoIP. Jest to forma komunikacji z klientem, która zwiększa możliwości Twoje oraz Twoich klientów. Kontakt z Tobą jest łatwiejszy i tym samym bardziej efektywny. Wraz z telefonią VoIP otrzymujesz też wirtualny numer (zwany też inteligentnym numerem). Zasada jego działania różni się od działania numeru stacjonarnego. Numer nie jest przypisany do linii telefonicznej, ale do konta SIP. Czym więc dokładnie jest wirtualny numer telefonu i jak funkcjonuje w praktyce?

Dlaczego mieć warto wirtualny numer telefonu

Wirtualny numer telefonu, czyli jeszcze więcej możliwości komunikacji

Wirtualny numer jest powiązany z wirtualną centralą telefoniczną. Przypisujemy go do konkretnego konta SIP. Trzeba wiedzieć, że jeżeli decydujemy się na telefonię VoIP, nie musimy jednocześnie rezygnować z numeru stacjonarnego, z którego korzystamy. Bez problemu przenosimy go na wybrane konto SIP. Dzięki temu klienci wciąż mogą się z Tobą kontaktować w ten sam sposób, jak dotychczas.
Dużą zaletą wirtualnego numeru telefonu jest wielokanałowość. To cecha, która zdecydowanie odróżnia VoIP od tradycyjnej linii telefonicznej. Co to właściwie oznacza? Wirtualny numer jest dostępny dla użytkowników o wszystkich preferencjach form kontaktu z firmą. Dzwonimy na niego zarówno za pomocą zwykłego telefonu komórkowego, jak również przez Internet za pośrednictwem laptopa, tabletu czy innego urządzenia mobilnego. Wirtualny numer telefonu nie jest powiązany geolokalizacyjnie, ma więc zasięg ogólnopolski. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm, posiadających kilka lokalizacji i oddziałów. VoIP pozwala skierować ruch do właściwego biura, znajdującego się na terenie kraju.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj Wirtualną Centralę w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Dlaczego wirtualny numer telefonu może Ci się przydać?

Wirtualny numer usprawnia komunikację w firmie oraz obsługę klienta. Tak naprawdę dla osoby dzwoniącej korzystanie z niego nie jest związane z żadnymi zmianami. Jednak już dla firmy to duże udogodnienie, którego skuteczność oraz pozytywne efekty są dostrzegalne przez klientów.

Ikona telefonii VoIP i wirtualnego numeru telefonu

Wirtualny numer sprzyja mobilności firmy. Korzystamy z niego z poziomu przeglądarki internetowej, a nie z linii telefonicznej. Oznacza to, że wirtualny numer nie jest przypisany do konkretnej lokalizacji. Biuro firmy, a także oddział obsługi klienta, może znajdować się w dowolnym miejscu. Zmiana jego lokalizacji nie wymusza jednocześnie zmiany numeru. Możliwe jest korzystanie przez cały czas istnienia firmy z tego samego numeru. Połączenia na wirtualny numer konsultanci mogą odbierać z dowolnego miejsca. Jednocześnie umożliwia on łączenie się z wieloma urządzeniami jednocześnie. Do firmy w jednym czasie dodzwoni się wielu klientów, którzy zostaną obsłużeni przez konsultantów. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się w przypadku dużych firm z wieloma oddziałami w kilku miastach. Jest też doskonałą opcją dla tych przedsiębiorstw, które obsługują dużą ilość klientów.

Z wirtualnego numeru telefonu korzystają też firmy, w których praca odbywa się w dużym stopniu zdalnie. Pracownicy pracują z dowolnego miejsca, np.: z domu, kawiarni lub parku. To coraz częściej praktykowana polityka w nowoczesnych firmach. Wirtualny numer to też bardzo duże udogodnienie dla firmy w kontekście innych aspektów. Nie bez znaczenia dla przedsiębiorcy są koszty firmowe. W przypadku telefonii VoIP możliwe jest zwiększenie oszczędności. W ofercie znajdują się niskie stawki na połączenia krajowe, a u operatora Telestrada S.A. też międzynarodowe. Ponadto, wszystkie połączenia są w cenie abonamentu, a wewnątrz firmy wykonujemy je bezpłatnie. Można też skorzystać z dodatkowych funkcji. Telestrada oferuje m.in. takie opcje, jak: nagrywanie rozmów, kolejkowanie czy też automatyczne powitanie. Jest też dostępny rozbudowany system zapowiedzi głosowych IVR.

Łatwy wirtualny numer jako narzędzie wspierające sprzedaż

Numer firmowy nie jest dzisiaj traktowany tylko w kontekście numeru kontaktowego, który klienci zapisują w pamięci telefonu lub też w swoich kalendarzach. Zwracamy na niego znacznie większą uwagę. Jest on dla klienta pewnego rodzaju elementem, z którym może utożsamić firmę. Łatwy wirtualny numer sprawia, że szybciej jest on zakodowany w pamięci. Można go odtworzyć w dowolnym momencie, co przekłada się na szybkość komunikacji. Ponadto, łatwy numer wirtualny przykuwa uwagę, wzbudza zainteresowanie i ciekawie prezentuje się na wizytówkach, stronie internetowej i wszystkich innych obszarach reklamy i promocji marki. Inteligentny numer możesz wybrać indywidualnie. Możliwe jest też wdrożenie infolinii, np.: 0800, 0801…, a więc bez konieczności wprowadzania nowych numerów rozbudowujemy swój system komunikacji.

Takie rozwiązanie jest dużym wsparciem w sprzedaży. Pozyskujemy więcej stałych klientów, którzy się z nami porozumiewają, mając poczucie, że ten kontakt jest im ułatwiany. To sprzyja budowaniu dobrych relacji. Wirtualny numer to nowe oblicze komunikacji z klientem. Stwarza znacznie więcej możliwości łatwego, szybkiego oraz niczym nieograniczonego kontaktu. Sprzyja coraz większej mobilności firm oraz wzrastającym oczekiwaniom klientów, dotyczącym natychmiastowej reakcji i sprawnej obsługi.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!