Słownik pojęć
Trudne i niejasne zagadnienia? W naszym słowniku pojęć znajdziesz wytłumaczenie każdej definicji telekom. Staramy się tłumaczyć wszystko w prosty i zrozumiały sposób. To ważne, żeby podczas składania zamówienia czy w Telestrada S.A. czy u innych operatorów rozumieć znaczenie poszczególnych zagadnień.

Spis treści:

Wirtualna Centrala znana jest też jako centrala telefoniczna lub telefonia dla firm w chmurze. To narzędzie, a nawet system telekomunikacyjny do sprawnego zarządzania połączeniami przychodzącymi oraz wychodzącymi. Jej wielką zaletą jest fakt, że cały system telefoniczny znajduje się w chmurze, co daje duży komfort pracy infolinii. Wirtualna Centrala posiada wiele funkcji, tj. nagrywanie rozmów, kolejkowanie połączeń czy dostęp do historii połączeń, które usprawnią pracę każdego działu obsługi klienta.
Centrala telefoniczna
Centrala telefoniczna w rozumieniu analogowym jest zespołem urządzeń przeznaczonym do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnej, czyli tradycyjnie: kable, nadajniki, łącza i aparaty telefoniczne. Centrala telefoniczna w nowym wydaniu zawarta jest w chmurze i nosi nazwę Wirtualna Centrala. System telekomunikacyjny zawarty w chmurze gwarantuje prawidłową pracę centrali i całej infolinii.


VoIP
Wirtualna Centrala z VoIP znana również jako Centrala Telefoniczna lub telefonia internetowa dla firm. VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia, która umożliwia użytkownikom wykonywanie połączeń głosowych, ale też video przez łącze internetowe lub sieci, które wykorzystują protokół IP. Wirtualna Centrala w technologii VoIP nie dość, że ogranicza koszty telekomunikacyjne firmy, to usprawnia działanie infolinii.
Kolejkowanie połączeń
Kolejkowanie połączeń to jedna z funkcji, na które składa się Wirtualna Centrala. Kolejkowanie połączeń służy do ustawiania dzwoniących w kolejce do rozmowy z konsultantem. Ta funkcja sprawi, że klienci nie usłyszą sygnału zajętości, a stosowny komunikat z informacją o miejscu, które zajmują w kolejce.
Zainteresowało Cię kolejkowanie połączeń? Więcej informacji o tej funkcji znajdziesz TUTAJ.


IVR
IVR to system telekomunikacyjny, a tak właściwie odgórnie ustawiony scenariusz automatycznych komunikatów (drzewko IVR), który umożliwia obsługę osoby dzwoniącej bez konieczności łączenia z konsultantem. IVR jest niezwykle przydatnym elementem infolinii, dzięki któremu ułatwisz i usprawnisz obsługę klientów. IVR wchodzi w skład Wirtualnej Centrali Telefonicznej lub systemu call center i działa w oparciu o technologię VoIP.
Więcej o IVR znajdziesz TUTAJ.
Nagrywanie połączeń
Wirtualna Centrala ma wiele funkcji. Jedna z nich pozwala na nagrywanie i odtwarzanie połączeń. Nagrywanie rozmów jest niezbędną funkcją przy budowaniu skutecznego działu obsługi klienta, sprzedaży czy telemarketingu.


Infolinia
Infolinia to rodzaj telefonicznej obsługi klienta. Wirtualna Centrala w pełni zastępuje klasyczne rozwiązania telekomunikacyjne i stanowi infolinię dla firm zawartą w chmurze. Dzięki wielu funkcjom, takim jak: kolejkowanie połączeń, nagrywanie rozmów, IVR, menu głosowe, itd. usprawni jej funkcjonowanie w każdym zespole do obsługi klienta.
Centrala telefoniczna VoIP
Centrala Telefoniczna VoIP działa dzięki połączeniu z siecią internetową i pozwala na wdrożenie wielu zaawansowanych funkcjonalności, które usprawnią jej obsługę, tj. nagrywanie rozmów, kolejkowanie połączeń czy generowanie raportów, IVR, menu głosowe, automatyczne komunikaty, powiadomienia SMS, itd. . Centrala telefoniczna VoIP to także komfortowa praca zdalna, a w przypadku zmiany siedziby firmy, można przenieść w dowolne miejsce. Wirtualna Centrala/Centrala telefoniczna VoIP działa w chmurze i poprzez łącze internetowe, więc możemy pracować z dowolnego miejsca na świecie.


Protokół SIP
Protokół SIP (Session Initiation Protocol) to indywidualny adres SIP, który przypisany jest do jednego użytkownika w systemie. Protokół SIP umożliwia wykonywanie połączeń z dwoma lub wieloma użytkownikami jednocześnie.
Redundancja
Redundancja jest systemem zastępczym dla Centrali telefonicznej i uaktywnia się dopiero w momencie, kiedy nie ma odpowiedzi głównego serwera. Bliźniaczy serwer w stanie uśpienia gwarantuje 100% pewność, że infolinia jest bezpieczna i cały system działa bez przerwy mimo awarii, bo automatycznie przejmuje jej wszystkie funkcje.
Więcej o tym jak redundancja zabezpiecza system telekomunikacyjny przed awarią infolinii, znajdziesz TUTAJ.


SIP Trunk
Ta usługa realizowana jest w oparciu o protokół SIP oraz wirtualny kanał zwany Trunk z wykorzystaniem łącza internetowego. SIP Trunk jako usługa skierowany jest głównie do firm z dużymi działami call center.
Bramka VoIP
Bramka VoIP to urządzenie, dzięki któremu możemy korzystać z technologii VoIP na urządzeniach analogowych.
Bramka VoIP zamienia analogowy sygnał na cyfrowy pakiet danych, który jest odszyfrowywany i przekonwertowany na sygnał VoIP. Bramka VoIP umożliwia wykonywanie połączeń bez wykorzystania komputera, bo bramka VoIP posiłkuje się wieloma wersjami protokołów oraz kodeków.


Softphone
Softphone – dedykowana aplikacja/oprogramowanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych VoIP. Wystarczy zainstalować oprogramowanie na komputerze, podłączyć słuchawki i mikrofon, a komputer będzie mógł pełnić rolę telefonu internetowego.
Grandstream
Grandstream to producent urządzeń do komunikacji głosowej i wideo IP, nadzoru wideo, bram i analogowych kart telefonicznych oraz urządzeń IP-PBX. Produkty firmy Grandstream obecne są na rynku od 2002 roku. Cechują się wysoką jakością oraz innowacyjnością rozwiązań, co potwierdzają telefony w abonamencie dostępne w usłudze VoIP od Telestrada S.A.


Komunikaty głosowe IVR
IVR, czyli Interactive Voice Response to schemat komunikatów na infolinii, który usprawnia jej funkcjonowanie poprzez przeprowadzenie klienta przez interaktywne menu głosowe. Przykładowo, w firmie energetycznej podczas wystąpienia awarii sieci ustawia się odpowiedni schemat komunikatów, żeby każda dzielnica mogła dowiedzieć się do kiedy przewidywana jest przerwa w dostawie prądu bez konieczności kontaktu z konsultantem.
Zapowiedzi głosowe
Panel klienta umożliwia dodanie nagrania profesjonalnych zapowiedzi głosowych / powitań telefonicznych / komunikatów na które składa się menu głosowe. Zapowiedzi można nagrać samodzielnie lub skorzystać z darmowego bota. Dobrze przygotowana zapowiedź głosowa czy infolinia nie tylko usprawni pracę działów firmy poprzez właściwe kierowanie połączeń przychodzących, a też przyspieszy obsługę klienta.


Wirtualny numer telefonu
Wirtualny numer telefonu to działający numer telefonu, który nie jest powiązany z żadną fizyczną lokalizacją, ani urządzeniem. Połączenia z numerem wirtualnym można skonfigurować tak, aby były przekierowywane na urządzenia mobilne, fizyczne telefony biurowe, oparte na oprogramowaniu “telefonów programowych” na komputerach, a nawet innych numerów telefonów.
FAX online
Fax online również nazywany jako wirtualny fax umożliwia wysyłania i odbierania faksów bez potrzeby posiadania zewnętrznych urządzeń. Wszystko odbywa się w prosty i elektroniczny sposób.


Wirtualna Centralka
Jeden, główny numer do firmy, pod którym dostępnych będzie wielu pracowników. Rozwiązanie całkowicie bezprzewodowe i przez miesiąc darmowe w Telestrada S.A. Wirtualna Centralka może być twoja – przetestuj teraz!
Telefon VoIP
Telefony VoIP (telefon SIP/softphone) to urządzenia umożliwiające użytkownikom przeprowadzanie rozmów przez Internet. Przy zastosowaniu technologii Voice over IP (VoIP) można wykonać połączenie na każdy softphone, telefon komórkowy, stacjonarny oraz komputer z komunikatorem w cenie abonamentu za Internet. Wybór odpowiedniego sprzętu VoIP sprzyja komfortowemu użytkowaniu tej innowacyjnej metody komunikowania się.


Przekierowanie połączeń
Przekierowanie połączeń polega na tym, że np. Pracownik “A” uruchomił na swoim numerze przekierowanie połączeń na telefon, który obsługuje pracownik “B” (zwykle zastępca). Podczas gdy użytkownik telefonu “A” nie może odebrać połączenia, wówczas następuje automatyczne przekierowanie połączenia na telefon “B”.
Ankietowanie połączeń
Dzięki funkcji ankietowania połączeń po każdej rozmowie lub w jej trakcie będziesz mógł sprawnie ankietować swoich klientów dzięki intuicyjnym formularzom. Ta funkcja umożliwi ci tworzenie pytań zamkniętych, otwartych lub wielokrotnego wyboru. W Telestrada S.A. z funkcja ankietowania połączeń jest bez limitu!


Moduł kampanii
Moduł kampanii to funkcja w pełni zautomatyzowana i działa na bazie zaprogramowanego wcześniej bota. Ta funkcja pozwala na m.in.:
- Możliwość przekierowania połączeń do konsultanta.
- Skierowanie klienta do menu głosowego (IVR).
- Odtworzenie komunikatu głosowego dla wybranej grupy odbiorców np.: komunikat promocyjny.
- Cykliczne akcje promocyjne do spersonalizowanie grupy odbiorów.
- Możliwość przeprowadzenia masowych akcji marketingowych wraz z opcją połączenia z konsultantem
Więcej ciekawych treści znajdziesz na naszym blogu!

Wirtualna Centrala – spraw by do twojej przychodni dodzwonił się każdy pacjent
Ostatnio w branży medycznej zagrzmiało od nowego postanowienia Rzecznika Praw Pacjenta. Od teraz każda placówka medyczna ma obowiązek wprowadzić taką organizację pracy, żeby zapewnić swoim pacjentom realną możliwość kontaktu telefonicznego.

Wirtualna centralka i przykłady jej zastosowania
W tym artykule opowiemy o innowacyjnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych bez utrzymywania kosztownych działów technicznych i ciągnięcia kilometrów kabli po całym budynku firmy. Chcesz się dowiedzieć co to jest wirtualna centralka i jakie są jej funkcje? Czytaj dalej!

Aplikacja VoIP i jej wpływ na Twoją firmę w 2023 r.
VoIP przenosi połączenia głosowe w erę cyfrową dzięki takim rozwiązaniom innowacyjne funkcje, takie jak wizualna poczta głosowa, cyfrowe faksowanie, IVR, automatyczna sekretarka itp. Nagrywanie rozmów, grupy wyszukiwania rozmówców, przekazywanie połączeń itp. można skonfigurować w ciągu kilku minut dla poszczególnych osób, zespołów, a nawet całego biura.
Formularz kontaktowy
Kontakt
Staramy się, aby nasze indywidualne podejście sprostało oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.
Porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy!
Nasi specjaliści dołożą wszelkich starań, aby dopasować
ofertę do Twoich oczekiwań.