Słownik pojęć

Trudne i niejasne zagadnienia? W naszym słowniku pojęć znajdziesz wytłumaczenie każdej definicji telekom. Staramy się tłumaczyć wszystko w prosty i zrozumiały sposób. To ważne, żeby podczas składania zamówienia czy w Telestrada S.A. czy u innych operatorów rozumieć znaczenie poszczególnych zagadnień.

Wszystko co musisz wiedzieć o Wirtualnej Centrali

Spis treści:

co to jest wirtualna centrala?

Wirtualna Centrala znana jest też jako centrala telefoniczna lub telefonia dla firm w chmurze. To narzędzie, a nawet system telekomunikacyjny do sprawnego zarządzania połączeniami przychodzącymi oraz wychodzącymi. Jej wielką zaletą jest fakt, że cały system telefoniczny znajduje się w chmurze, co daje duży komfort pracy infolinii. Wirtualna Centrala posiada wiele funkcji, tj. nagrywanie rozmów, kolejkowanie połączeń czy dostęp do historii połączeń, które  usprawnią pracę każdego działu obsługi klienta.

Centrala telefoniczna

Centrala telefoniczna w rozumieniu analogowym jest zespołem urządzeń przeznaczonym do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnej, czyli tradycyjnie: kable, nadajniki, łącza i aparaty telefoniczne. Centrala telefoniczna w nowym wydaniu zawarta jest w chmurze i nosi nazwę Wirtualna Centrala. System telekomunikacyjny zawarty w chmurze gwarantuje prawidłową pracę centrali i całej infolinii.

co to jest voip?

VoIP

Wirtualna Centrala z VoIP znana również jako Centrala Telefoniczna lub telefonia internetowa dla firm.  VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia, która umożliwia użytkownikom wykonywanie połączeń głosowych, ale też video przez łącze internetowe lub sieci, które wykorzystują protokół IP. Wirtualna Centrala w technologii VoIP nie dość, że ogranicza koszty telekomunikacyjne firmy, to usprawnia działanie infolinii.

Kolejkowanie połączeń

Kolejkowanie połączeń to jedna z funkcji, na które składa się Wirtualna Centrala. Kolejkowanie połączeń służy do ustawiania dzwoniących w kolejce do rozmowy z konsultantem. Ta funkcja sprawi, że klienci nie usłyszą sygnału zajętości, a stosowny komunikat z informacją o miejscu, które zajmują w kolejce.

Zainteresowało Cię kolejkowanie połączeń? Więcej informacji o tej funkcji znajdziesz TUTAJ.

co to jest kolejkowanie połączeń?
co to jest ivr?

IVR

IVR to system telekomunikacyjny, a tak właściwie odgórnie ustawiony scenariusz automatycznych komunikatów (drzewko IVR),  który umożliwia obsługę osoby dzwoniącej bez konieczności łączenia z konsultantem. IVR jest niezwykle przydatnym elementem infolinii, dzięki któremu ułatwisz i usprawnisz obsługę klientów. IVR wchodzi w skład Wirtualnej Centrali Telefonicznej lub systemu call center i działa w oparciu o technologię VoIP. 

Więcej o IVR znajdziesz TUTAJ.

Nagrywanie połączeń

Wirtualna Centrala ma wiele funkcji. Jedna z nich pozwala na nagrywanie i odtwarzanie połączeń. Nagrywanie rozmów jest niezbędną funkcją przy budowaniu skutecznego działu obsługi klienta, sprzedaży czy telemarketingu.

Jak nagrać połączenie telefoniczne?
Infolinia, z jakich funkcji warto korzystać?

Infolinia

Infolinia to rodzaj telefonicznej obsługi klienta. Wirtualna Centrala w pełni zastępuje klasyczne rozwiązania telekomunikacyjne i stanowi infolinię dla firm zawartą w chmurze. Dzięki wielu funkcjom, takim jak: kolejkowanie połączeń, nagrywanie rozmów, IVR, menu głosowe, itd. usprawni jej funkcjonowanie w każdym zespole do obsługi klienta.

Centrala telefoniczna VoIP

Centrala Telefoniczna VoIP  działa dzięki połączeniu z siecią internetową i pozwala na wdrożenie wielu zaawansowanych funkcjonalności, które usprawnią jej obsługę, tj. nagrywanie rozmów, kolejkowanie połączeń czy generowanie raportów, IVR, menu głosowe, automatyczne komunikaty, powiadomienia SMS, itd. . Centrala telefoniczna VoIP to także komfortowa praca zdalna, a w przypadku zmiany siedziby firmy, można przenieść w dowolne miejsce. Wirtualna Centrala/Centrala telefoniczna VoIP działa w chmurze i poprzez łącze internetowe, więc możemy pracować z dowolnego miejsca na świecie. 

Jak funkcjonuje centrala telefoniczna VoIP?
Co to jest protokół SIP?

Protokół SIP

Protokół SIP (Session Initiation Protocol) to indywidualny adres SIP, który przypisany jest do jednego użytkownika w systemie. Protokół SIP umożliwia wykonywanie połączeń z dwoma lub wieloma użytkownikami jednocześnie. 

Redundancja

Redundancja jest systemem zastępczym dla Centrali telefonicznej i uaktywnia się dopiero w momencie, kiedy nie ma odpowiedzi głównego serwera. Bliźniaczy serwer w stanie uśpienia gwarantuje 100% pewność, że infolinia jest bezpieczna i cały system działa bez przerwy mimo awarii, bo automatycznie przejmuje jej wszystkie funkcje.

Więcej o tym jak redundancja zabezpiecza system telekomunikacyjny przed awarią infolinii, znajdziesz
TUTAJ.

Co to jest redundancja?
Co to jest SIP TRUNK?

SIP Trunk

Ta usługa realizowana jest w oparciu o protokół SIP oraz wirtualny kanał zwany Trunk z wykorzystaniem łącza internetowego. SIP Trunk jako usługa skierowany jest głównie do firm z dużymi działami call center.

Bramka VoIP

Bramka VoIP to urządzenie, dzięki któremu możemy korzystać z technologii VoIP na urządzeniach analogowych.

Bramka VoIP zamienia analogowy sygnał na cyfrowy pakiet danych, który jest odszyfrowywany i przekonwertowany na sygnał VoIP. Bramka VoIP umożliwia wykonywanie połączeń bez wykorzystania komputera, bo bramka VoIP posiłkuje się wieloma wersjami protokołów oraz kodeków.

Jak funkcjonuje bramka VoIP?
Co to jest softphone?

Softphone

Softphone – dedykowana aplikacja/oprogramowanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych VoIP. Wystarczy zainstalować oprogramowanie na komputerze, podłączyć słuchawki i mikrofon, a komputer będzie mógł pełnić rolę telefonu internetowego.

Grandstream

Grandstream to producent urządzeń do komunikacji głosowej i wideo IP, nadzoru wideo, bram i analogowych kart telefonicznych oraz urządzeń IP-PBX. Produkty firmy Grandstream obecne są na rynku od 2002 roku. Cechują się wysoką jakością oraz innowacyjnością rozwiązań, co potwierdzają telefony w abonamencie dostępne w usłudze VoIP od Telestrada S.A.

Grandstream to firma produkująca urządzenia do telefonii VoIP
Co to są komunikaty głosowe IVR?

Komunikaty głosowe IVR

IVR, czyli Interactive Voice Response to schemat komunikatów na infolinii, który usprawnia jej funkcjonowanie poprzez przeprowadzenie klienta przez interaktywne menu głosowe. Przykładowo, w firmie energetycznej podczas wystąpienia awarii sieci ustawia się odpowiedni schemat komunikatów, żeby każda dzielnica mogła dowiedzieć się do kiedy przewidywana jest przerwa w dostawie prądu bez konieczności kontaktu z konsultantem.

Zapowiedzi głosowe

Panel klienta umożliwia dodanie nagrania profesjonalnych zapowiedzi głosowych / powitań telefonicznych / komunikatów na które składa się menu głosowe. Zapowiedzi można nagrać samodzielnie lub skorzystać z darmowego bota. Dobrze przygotowana zapowiedź głosowa czy infolinia nie tylko usprawni pracę działów firmy poprzez właściwe kierowanie połączeń przychodzących, a też przyspieszy obsługę klienta.

Kiedy stosować zapowiedzi głosowe?
Co to jest wirtualny numer telefonu?

Wirtualny numer telefonu

Wirtualny numer telefonu to działający numer telefonu, który nie jest powiązany z żadną fizyczną lokalizacją, ani urządzeniem. Połączenia z numerem wirtualnym można skonfigurować tak, aby były przekierowywane na urządzenia mobilne, fizyczne telefony biurowe, oparte na oprogramowaniu “telefonów programowych” na komputerach, a nawet innych numerów telefonów.

FAX online

Fax online również nazywany jako wirtualny fax umożliwia wysyłania i odbierania faksów bez potrzeby posiadania zewnętrznych urządzeń. Wszystko odbywa się w prosty i  elektroniczny sposób.

Fax online zastępuje standardowy FAX
Co to jest wirtualna centralka?

Wirtualna Centralka

Jeden, główny numer do firmy, pod którym dostępnych będzie wielu pracowników. Rozwiązanie całkowicie bezprzewodowe i przez miesiąc darmowe w Telestrada S.A. Wirtualna Centralka może być twoja – przetestuj teraz! 

Telefon VoIP

Telefony VoIP (telefon SIP/softphone) to urządzenia umożliwiające użytkownikom przeprowadzanie rozmów przez Internet. Przy zastosowaniu technologii Voice over IP (VoIP) można wykonać połączenie na każdy softphone, telefon komórkowy, stacjonarny oraz komputer z komunikatorem w cenie abonamentu za Internet. Wybór odpowiedniego sprzętu VoIP sprzyja komfortowemu użytkowaniu tej innowacyjnej metody komunikowania się. 

co to jest telefon VoIP?
Przekierowanie połączeń to jedna z najważniejszych funkcji dla biura obsługi klienta

Przekierowanie połączeń

Przekierowanie połączeń polega na tym, że np. Pracownik “A” uruchomił na swoim numerze przekierowanie połączeń na telefon, który obsługuje pracownik “B” (zwykle zastępca). Podczas gdy użytkownik telefonu “A” nie może odebrać połączenia, wówczas następuje automatyczne przekierowanie połączenia na telefon “B”.

Ankietowanie połączeń

Dzięki funkcji ankietowania połączeń po każdej rozmowie lub w jej trakcie będziesz mógł sprawnie ankietować swoich klientów dzięki intuicyjnym formularzom.  Ta funkcja umożliwi ci tworzenie pytań zamkniętych, otwartych lub wielokrotnego wyboru. W Telestrada S.A. z funkcja ankietowania połączeń jest bez limitu!

Ankietowanie połączeń umożliwi Ci ankietować swoich klientów dzięki intuicyjnym formularzom
Moduł kampanii pozwala przeprowadzać kampanie marketingowe za pomocą infolinii

Moduł kampanii

Moduł kampanii to funkcja w pełni zautomatyzowana i działa na bazie zaprogramowanego wcześniej bota. Ta funkcja pozwala na m.in.: 

  • Możliwość przekierowania połączeń do konsultanta. 
  • Skierowanie klienta do menu głosowego (IVR).
  • Odtworzenie komunikatu głosowego dla wybranej grupy odbiorców np.: komunikat promocyjny.
  • Cykliczne akcje promocyjne do spersonalizowanie grupy odbiorów.
  • Możliwość przeprowadzenia masowych akcji marketingowych wraz z opcją połączenia z konsultantem

Więcej ciekawych treści znajdziesz na naszym blogu!

Wirtualna centralka i przykłady jej zastosowania

Wirtualna centralka i przykłady jej zastosowania

W tym artykule opowiemy o innowacyjnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych bez utrzymywania kosztownych działów technicznych i ciągnięcia kilometrów kabli po całym budynku firmy. Chcesz się dowiedzieć co to jest wirtualna centralka i jakie są jej funkcje? Czytaj dalej!

Czytaj więcej

Formularz kontaktowy

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Kontakt

Staramy się, aby nasze indywidualne podejście sprostało oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

Porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy!
Nasi specjaliści dołożą wszelkich starań, aby dopasować
ofertę do Twoich oczekiwań.