W jaki sposób dzwonić z komputera wykorzystując technologię VoIP?

Telefon to bez wątpienia jeden z najlepszych wynalazków techniki, którego początki sięgają XIX w. Aleksander Graham Bell opatentował to niezwykłe urządzenie do komunikacji, które do dziś dla wielu z nas stanowi okno na cały świat. Wraz z upływem czasu i gigantycznym rozwojem techniki dziś możemy dzwonić nie tylko z telefonów stacjonarnych czy komórkowych, ale też z innych urządzeń mobilnych lub właśnie z komputera. 

Prawdopodobnie, skoro trafiłeś na ten artykuł szukasz rozwiązań na ograniczenie kosztów w swojej firmie lub po prostu nie chcesz ograniczać się do wykonywania połączeń przy pomocy telefonu. Co jeśli, gdybyśmy Ci powiedzieli, że połączenia telefoniczne możesz wykonywać przy pomocy komputera? Od razu rodzi się pytanie, po co miałbyś dzwonić z komputera? Zaufaj – połączenia z komputera mają wiele zalet i korzyści. Jak to działa? Dowiesz się z tego artykułu. 

Spis treści

Korzyści z wykonywania połączeń z komputera

Wyobraź sobie sytuację: jesteś w biurze, za chwilę masz ważne połączenie służbowe, a twój telefon ma słabą baterię. Niestety musisz go podłączyć do ładowania, ale nie masz na to już czasu, a co gorsze – żaden z twoich współpracowników nie ma przy sobie odpowiedniej ładowarki. Jesteś w stresie, bo nie możesz odwołać spotkania lub przenieść na inną godzinę, a twoje jedyne narzędzie, z którego możesz wdzwonić się na spotkanie jest rozładowane. W takiej sytuacji może pomóc ci tylko komputer z aplikacją do połączeń VoIP.

Na komputer z oprogramowaniem VoIP możesz przekierować wszystkie połączenia przychodzące, więc bez problemu będziesz mógł dołączyć do ważnego calla. 

Dodatkowo VoIP na komputerze centralizuje procesy pracy, bo wszystkie czynności skupiane są w jednym urządzeniu. Dzięki tym funkcjom skutecznie będziesz mógł oddzielić życie zawodowe od prywatnego. Wystarczy ci tylko wirtualny numer telefonu VoIP, a będziesz mógł wykonywać i odbierać połączenia biznesowe na komputerze przez Internet.

Telefonia VoIP na komputerze jest zdecydowanie tańszą opcją niż telefony stacjonarne i często wysokie koszty abonamentów. Jeśli często dzwonisz do międzynarodowych klientów i potencjalnych klientów, to korzystanie z telefonu komórkowego może generować wysokie rachunki telefoniczne – szczególnie z opłat za połączenia międzynarodowe.

Połączenia VoIP wykonywane z komputera mają szereg innych zalet, a to za sprawą ich funkcjonalności. Z telefonu komórkowego możesz tylko od czasu do czasu „odrzucić”, „wyciszyć” i „wstrzymać” odbieranie połączenia.

Korzystanie z oprogramowania VoIP z komputera w celach osobistych ułatwią funkcje:

  • automatyczne przekazywanie połączeń,
  • transkrypcja wiadomości głosowych, 
  • powiadomienia między urządzeniami,
  • wiadomości SMS (czasami grupowe). 


Do użytku biznesowego dodatkowo można:

  • Zintegrować oprogramowanie z narzędziami CRM, aby zautomatyzować gromadzenie danych klientów.
  • Tworzyć grupowe połączenia konferencyjne ze swoim zespołem i/lub klientami w celu jednoczesnej komunikacji w wielu lokalizacjach.
  • Wykonywać darmowe połączenia wewnętrzne. Koszt połączenia w ramach jednej sieci VoIP wyniesie 0,00 zł.

 

>> Chcesz poznać więcej korzyści VoIP dla biznesu? Przejdź do artykułu: VoIP – telefonia internetowa dla nowoczesnych biznesów.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj technologię VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Jaka jest różnica między siecią telefoniczną a VoIP?

Połączenia za pośrednictwem połączenia internetowego komputera korzystają z protokołu Voice over Internet Protocol (VoIP). VoIP oznacza, że głos rozmówcy jest przechwytywany przez komputer i przesyłany przez sieć internetową, aby dotrzeć do odbiorcy. W związku z tym dzwonienie z komputera za pomocą VoIP jest w rzeczywistości bardzo podobne do tradycyjnych połączeń telefonicznych, ale połączenia telefoniczne z telefonami realizowane są za pośrednictwem transmisji sieci telefonicznej.

Podczas nawiązywania połączeń między telefonami urządzenie przechwytuje transmisję głosową, kieruje ją do sieci, która następnie kieruje ją do urządzenia, do którego dzwonisz i odtwarza transmisję głosową. Ten transfer danych “w tę i z powrotem” to sposób, w jaki działają tradycyjne połączenia. Połączenia VoIP między komputerami a telefonami są realizowane za pośrednictwem transmisji w sieci internetowej. Dzięki oprogramowaniu VoIP twoje urządzenie przechwytuje głos rozmówcy jako sygnał cyfrowy, kieruje go przez sieć internetową jako pakiet protokołu internetowego, a następnie do urządzenia, do którego dzwonisz i odtwarza odebrany sygnał cyfrowy.

Główne różnice między tradycyjnymi połączeniami a połączeniami VoIP polegają na rodzaju, jakości i długości transmisji oraz rodzaju wykorzystywanych urządzeń. Co więcej, VoIP może dotrzeć zarówno do aplikacji internetowych, jak i tradycyjnych linii telefonicznych.

Technologia VoIP pozwala dzwonić z komputera

Jak to działa? Jak wykonywać połączenia VoIP z komputera?

Jeżeli chcesz, aby twój komputer mógł łączyć się z tradycyjnymi liniami telefonicznymi to musi być podłączony do Internetu, posiadać dedykowaną aplikację do obsługi połączeń VoIP i wirtualny numer telefonu VoIP od jednego z operatorów VoIPowych.

>> Nie wiesz którego operatora VoIP wybrać? Przejdź do artykułu: Co musisz wiedzieć, wybierając operatora VoIP?

Możliwość wykonywania połączeń internetowych VoIP to znacznie więcej niż rozmowa przez któryś z popularnych i darmowych komunikatorów online (np. Skype, Google Meet czy Teams). Celem technologii VoIP jest dzwonienie poza te sieci, czyli do osób, które nie mają kont w tego typu programach, a chcemy połączyć się z nimi na telefon stacjonarny lub komórkowy.

Telefonia VoIP to nowoczesna technologia i nowa jakość na rynku telekomunikacyjnym, która umożliwia tanie dzwonienie z Internetu bezpośrednio na komórkę czy telefon stacjonarny – zarówno na numery polskie, jak i zagraniczne. Można z niej korzystać dzięki instalacji odpowiednich aplikacji na swoich urządzeniach:

  1. Na smartfonie: instalując aplikację typu ZoIP-er, albo konfigurując konto SIP na systemie Android lub iOS.
  2. Na tablecie i komputerze PC: poprzez instalację programu typu ZoIP-er (jest sporo do wyboru).
  3. Na telefonie stacjonarnym – poprzez wpięcie telefonu do bramki VoIP z dostępem do Internetu.
  4. Na telefonie VoIP – czyli telefonie stacjonarnym z wbudowanym IP, który został stworzony specjalnie do obsługi telefonii VoIP.


>> Chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacjach do obsługi technologii VoIP na swoim urządzeniu?
Przejdź do artykułu: 5 najlepszych aplikacji do połączeń VoIP.

Co zrobić, żeby wykonywać połączenia VoIP z komputera?

  1. Wejdź na www.telestrada.pl i wypełnij formularz.
  2. Nasz doradca skontaktuje się z tobą i zaproponuje najlepsze warunki dla twojej firmy.
  3. Po aktywowaniu wybranej usługi będziesz mógł cieszyć się najlepszą jakością połączeń i ograniczeniem kosztów telekomunikacyjnych, a w razie jakichkolwiek pytań – nasz dział techniczny będzie do twojej dyspozycji.


Podsumowując, wspaniale jest mieć możliwość wykonywania połączeń krajowych i międzynarodowych z komputera. Jeszcze lepiej, jeśli oprogramowanie VoIP obsługuje połączenia przychodzące na każde urządzenie, nawet telefon stacjonarny czy komórkowy bez specjalnej aplikacji VoIP.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pozwolił ci lepiej zrozumieć, jak zadzwonić do kogoś z komputera. Jeśli szukasz opcji dla swojej firmy skoncentrowanej na połączeniach, skorzystaj z 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego Telestrada S.A., a jeżeli masz szereg innych pytań – zamów kontakt ze specjalistą.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!