Aplikacja VoIP i jej wpływ na Twoją firmę w 2023 r.

Chociaż duża część komunikacji biznesowej została przeniesiona do innych formatów i kanałów, takich jak e-mail, komunikatory, a nawet korporacyjne sieci społecznościowe, telefony stacjonarne – a raczej komunikacja głosowa – pozostają integralną częścią większości organizacji. Niezależnie od tego, czy jest to mała firma, która polega na przyjmowaniu zamówień przez telefon, czy też duża korporacja, która musi zapewnić kompleksową obsługę klienta, połączenia głosowe są kluczową częścią przedsiębiorstwa.

Jest to jeden z powodów, dla których organizacje inwestują w systemy jakości, które mogą zapewnić niezawodność i elastyczność. Nawet kilka minut przestoju może spowodować znaczny spadek przychodów w wyniku utraty sprzedaży lub kontraktów, nadszarpnięcia wizerunku marki i doprowadzić do wściekłości lub frustracji klientów. Jednak technologia telefonii stacjonarnej niewiele się zmieniła przez dziesięciolecia, dopóki nie pojawił się VoIP.

Spis treści

Co to jest VoIP?

Voice over Internet Protocol, czyli VoIP wykorzystuje połączenie internetowe do usługi telefonicznej i połączenia zamiast standardowego gniazda telefonicznego. Tak długo, jak masz połączenie internetowe ze źródłem internetowym, które jest w miarę stabilne i szybkie, będziesz mógł korzystać z VoIP do usług telefonicznych. Jednak skonfigurowanie VoIP nie jest najłatwiejszą rzeczą na ziemi i tę kwestię warto oddać doświadczonemu operatorowi, np. Telestrada S.A., który od lat cieszy się dużym uznaniem na rynku telekomunikacyjnym i nowoczesnych rozwiązań dla biznesu.

>> Nie wiesz którego operatora VoIP wybrać? Przejdź do artykułu: Co musisz wiedzieć, wybierając operatora VoIP?

Najpierw musisz upewnić się, że masz odpowiedni sprzęt VoIP. Telefon IP, na przykład, zapewnia doświadczenie tradycyjnego telefonu podczas korzystania z VoIP. Te telefony są dostępne w szerokiej gamie marek i mają wiele unikalnych funkcji. Telestrada S.A. rekomenduje urządzenia marki GRANDSTREAM, który od początku swojej działalności jest pionierem w produkcji urządzeń do obsługi VoIP. Sprzęt VoIP tego producenta można zamówić wraz z abonamentem od Telestrada S.A., dzięki temu otrzymasz w pełni skonfigurowane urządzenia, gotowe do podłączenia i pracy.

>> Chcesz dowiedzieć się który telefon VoIP wybrać? Przejdź do artukułu: Jaki telefon VoIP wybrać i na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Z drugiej strony fizyczny telefon nie jest bezwzględnie konieczny dla systemu VoIP. Aplikacje VoIP są dostępne na urządzenia mobilne i komputery.  Do korzystania z technologii VoIP wystarczy ci smartfon lub komputer z odpowiednią aplikacją, co znacznie obniży koszt inwestycji w tę nowoczesną telefonię w twojej firmie. 

>> Chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacjach do obsługi technologii VoIP na swoim urządzeniu mobilnym? Przejdź do artykułu: 5 najlepszych aplikacji do połączeń VoIP.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj aplikacje VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Aplikacja VoIP znacznie zmieniła komunikację biznesową

Chociaż duża część dzisiejszej komunikacji biznesowej odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych, nic nigdy nie było w stanie zastąpić tradycyjnej rozmowy telefonicznej. I chociaż sama rozmowa telefoniczna nadal składa się z kilku rozmawiających osób, technologia stojąca za prostą rozmową telefoniczną w komunikacji biznesowej drastycznie się zmieniła.

Gdy ludzie przyzwyczają się do nowej technologii, zaczynają się zastanawiać, jak udało im się wykonywać pracę na starszych systemach. Na przykład nikt nie wyobraża sobie powrotu do czasów, gdy poczta elektroniczna nie była szeroko wykorzystywana do komunikacji w przedsiębiorstwie. Podobna perspektywa jest przydatna przy analizie wpływu VoIP na komunikację biznesową w ostatniej dekadzie.

Jest to prawdopodobnie pierwszy wpływ odczuwany przez firmy po przejściu na aplikacje VoIP. Istnieje wiele czynników, które sprawiają, że VoIP jest znacznie tańszy niż tradycyjne telefony stacjonarne, w tym niższe stawki za połączenia lokalne i międzynarodowe, bezpłatne rozmowy między pracownikami, nawet jeśli istnieją różne lokalizacje, eliminacja umów i tak dalej.

VoIP to termin powszechnie używany dzisiaj do opisania systemu komunikacji telefonicznej w nowoczesnym biurze. Systemy VoIP, które stanowią podstawę komunikacji biurowej i połączeń konferencyjnych, mają kluczowe znaczenie dla możliwości szybkiej i wydajnej komunikacji i sieci z klientami, pracownikami i innymi firmami.

Przewaga VoIP nad tradycyjnym telefonem stacjonarnym ma wiele zalet. Oto kilka największych zalet:

  • Niski koszt.
  • Łatwa rozbudowa.
  • Integracja aplikacji.
  • Ten sam numer telefonu na całym świecie.
  • Zaawansowane funkcje dla małych i dużych zespołów.


Z drugiej strony może sprawić, że duże przedsiębiorstwo będzie bardziej przystępne. Chodzi o to, aby jak najlepiej wykorzystać wszystkie dostępne funkcje. Niezawodna komunikacja jest kluczem do sukcesu Twojej firmy, a nasi technicy ciężko pracują w Telestrada S.A, aby zapewnić ci niezawodną, stabilną i efektywną komunikację VoIP i biznesową.

Oto oferowane przez nas rozwiązania VoIP:

  • Przekierowanie połączeń
  • Połączenie oczekujące
  • Monitorowanie połączeń
  • Konferencje VoIP


Nasze usługi VoIP i wszystkie funkcje są elastyczne i można je dostosować do potrzeb Twojej firmy. Skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić pakiet najlepiej dopasowany do potrzeb i wielkości Twojej firmy.

Aplikacja VoIP w biznesie

Aplikacja VoIP pomaga w ograniczeniu kosztów przedsiębiorstwa

Firmy nie tylko mogą zmniejszyć miesięczne wydatki na komunikację głosową, ale także lepiej zarządzać funkcjami, które otrzymują w zamian. Preferowany przez dostawców VoIP model abonamentu miesięcznego pozwala przedsiębiorstwom dokładniej szacować miesięczne wydatki i odpowiednio planować przepływy pieniężne. Firmy nie muszą się martwić o nagłe skoki opłat za połączenia lub płacenie za sprzęt/funkcje, z których już nie korzystają. Aplikacja VoIP uwalnia firmy od przywiązania do rocznych umów, które przynoszą więcej korzyści sprzedawcy niż klientowi.

VoIP a wydajność komunikacji biznesowej

Dla organizacji biznesowej czas to pieniądz na więcej niż jeden sposób. Każda dodatkowa lub niepotrzebna chwila spędzona na konfigurowaniu, konfigurowaniu lub rozwiązywaniu problemów z systemem telefonicznym to czas, który jest efektywnie marnowany. Załóżmy, że firma spędza kilka godzin tygodniowo na utrzymywaniu prawidłowego działania systemu. To czas, który można było poświęcić na obsługę klientów, optymalizację przepływów pracy, zapewnienie nowej sprzedaży itp. W zależności od wielkości firmy, może to przełożyć się na setki, a nawet tysiące dolarów strat tygodniowo.

Oprócz powyższego aspektu firmy muszą również wypłacać pensje i inne zachęty pracownikom odpowiedzialnym za utrzymanie systemu telefonicznego. Jeśli organizacja może zmniejszyć liczbę osób wymaganych do wykonywania takich rutynowych zadań, nadmiarowy personel może zostać przesunięty do innych ról, które zapewniają większą wartość dla firmy.

Systemy VoIP realizują to na wiele sposobów. Usługi hostingowe świadczone przez zewnętrznego wykonawcę eliminują potrzebę częstego “majstrowania” przy usługach telefonicznych lub rozwiązywania problemów z nimi. Wymagane funkcje mogą być włączane i wyłączane za pomocą łatwo dostępnych pulpitów nawigacyjnych, nawet przez użytkowników bez znajomości zawiłości technicznych. Menedżerowie mogą lepiej kontrolować dostęp użytkowników i przepływy pracy w celu optymalizacji wydajności.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj aplikacje VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Funkcje biznesowe VoIP dla środowiska cyfrowego

Przez większą część XX wieku firmy były zadowolone z usług i funkcji oferowanych przez tradycyjnych operatorów telefonicznych. Jednak środowisko biznesowe znacznie się zmieniło w ciągu ostatnich dwóch dekad dzięki przetwarzaniu w chmurze, smartfonom, a nawet koncepcjom oprogramowania jako usługi (SaaS), platformy jako usługi (PaaS) i infrastruktury jako usługi (IaaS).

W tym zmienionym krajobrazie organizacje miały coraz większe trudności z zarządzaniem komunikacją głosową, ponieważ telefony stacjonarne nie wykorzystywały w pełni technologii zdalnej. Połączenia głosowe nadal istniały w osobnym silosie, a cennych danych nie można było przenosić ani łączyć z innymi systemami informatycznymi przedsiębiorstwa. Organizacja biznesowa może mieć osobny system do zarządzania połączeniami telefonicznymi, inny do obsługi połączeń wideo i konferencyjnych, a jeszcze inny system dostarczający oprogramowanie CRM.

Aplikacja VoIP przenosi połączenia głosowe w erę cyfrową dzięki takim rozwiązaniom innowacyjne funkcje, takie jak wizualna poczta głosowa, cyfrowe faksowanie, IVR, automatyczna sekretarka itp. Nagrywanie rozmów, grupy wyszukiwania rozmówców, przekazywanie połączeń itp. można skonfigurować w ciągu kilku minut dla poszczególnych osób, zespołów, a nawet całego biura. W zamian korzyści dla organizacji były znaczące. Pracownicy nie są już przywiązani do określonej lokalizacji lub urządzenia. Mogą obsługiwać komunikację biznesową z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Aplikacja VoIP automatycznie zwiększa produktywność wśród użytkowników i umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie zasobów. Organizacje spędzają mniej czasu na zarządzaniu swoimi systemami telefonicznymi i zamiast tego mogą skoncentrować się na zwiększaniu wartości.

VoIP nie osiągnął jeszcze dojrzałości innych technologii biznesowych, a innowacyjne funkcje są stale wprowadzane. Gdy stanie się de facto standardem komunikacji głosowej, jest prawdopodobne, że w przyszłości firmy będą czerpać jeszcze większą wartość z systemów VoIP.

Jeśli Twoja firma znajduje się w Polsce i potrzebujesz wsparcia technicznego VoIP lub komunikacji biznesowej, skontaktuj się ze specjalistą Telestrada S.A. Dopasujemy ofertę specjalnie do potrzeb twojej firmy.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.