Ile kosztują rozmowy VoIP i jaki sprzęt obsługuje tę technologię?

Telefonia VoIP to sposób na oszczędność w praktycznie każdej firmie, która na co dzień korzysta z tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Technologia VoIP cieszy się coraz większym zainteresowaniem w świecie biznesu, a to za sprawą jej niezawodności, bezkonkurencyjnej jakości połączeń, rozbudowanymi funkcjonalnościami i ceną, czyli ograniczeniem kosztów telekomunikacyjnych, co w dobie galopującej inflacji jest niezwykle ważnym aspektem dla każdego przedsiębiorstwa.

Spis treści

Na jakich urządzeniach działa telefonia VoIP i jak z niej korzystać?

Jeżeli myślisz, że do obsługi najbardziej nowoczesnej telefonii VoIP potrzebne Ci będą niezwykle drogie urządzenia i najbardziej zaawansowane technologicznie sprzęty, to jesteś w błędzie. Pewnie ucieszy cię fakt, że do korzystania z usługi VoIP wystarczy Ci zwykły laptop czy smartfon, ale uwaga: z dostępem do Internetu. Dlatego zanim zdecydujesz się na zakup usługi VoIP, warto postawić na szybkie i stabilne łącze internetowe w swojej firmie. Zakładamy, że ten warunek jest prosty do spełnienia, bo w dzisiejszych czasach jest to podstawa do prawidłowej działalności biura, więc możemy przejść do omówienia urządzeń, które będą mogły obsłużyć usługę VoIP.

>> Czym jest technologia VoIP i jakie są jej korzyści dla biznesu? Przejdź do artykułu: VoIP – telefonia internetowa dla nowoczesnych biznesów.

Jaki sprzęt obsługuję technologie VoIP?

Urządzenia mobilne z systemem Android, iOS lub Windows

Telefonia VoiP sama w sobie jest usługą, więc poza dostępem do sieci internetowej potrzebuje urządzenia, które umożliwi swobodne odbieranie i wywoływanie połączeń głosowych. Łatwo się domyślić, że współczesne telefony komórkowe zwane smartfonami świetnie odnajdą się w tej roli. 

Jeżeli posiadamy smartfon z dostępem do Internetu, który działa na systemie operacyjnym Android, iOS lub Windows, to już jest połowa sukcesu. Do uruchomienia telefonii VoIP potrzebna nam będzie jedynie aplikacja, którą zwykle dostarcza lub rekomenduje operator usługi VoIP. Najczęściej rekomendowanymi aplikacjami przez operatorów VoIP są:

Acrobits Softphone pobierz dla systemu Android lub iOS
Zoiper pobierz dla systemu Android lub iOS
 Grandstream Wave pobierz dla systemu Android lub iOS
Softphone Linphone pobierz dla systemu Android lub iOS
Calls – SIP VoIP Softphone pobierz dla systemu Android

>> Chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacjach do obsługi technologii VoIP na swoim urządzeniu mobilnym?
Przejdź do artykułu: 5 najlepszych aplikacji do połączeń VoIP.

Technologia VoIP działa na smartfonie, ale też na tabletach, o ile można z niego odbierać i wykonywać połączenia głosowe. Działa to w analogiczny sposób jak w przypadku smartfona. Do obsługi VoIPa na tablecie potrzebujemy dostępu do Internetu, jednej z aplikacji, którą zarekomenduje dostawca usługi i ewentualnie słuchawek z wbudowanym mikrofonem.

Telefonia VoIP na laptopie lub komputerze stacjonarnym

Smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne to nie jedyne, które obsługują telefonię VoIP. Przez fakt, że jest to jedna z najbardziej nowoczesnych rozwiązań na rynku telekomunikacyjnych, można z niej korzystać przy pomocy laptopa lub komputera stacjonarnego. System operacyjny sprzętu nie gra tu roli, jak w przypadku smartfonów, ale tak samo niezbędne do uruchomienia usługi VoIP będzie podłączenie urządzenia do sieci internetowej i instalacja specjalnego oprogramowania.

Tak, jak w przypadku aplikacji na urządzenia mobilne to dostawca usługi VoIP zarekomenduje odpowiednie oprogramowanie na laptopa czy komputer. Po zamówieniu usługi VoIP w Telestrada S.A. otrzymujemy kompleksową usługę wraz z instalacją odpowiedniego oprogramowania i wsparciem technicznym, więc o nic nie musimy się martwić. Dzięki takiemu oprogramowaniu będzie można odbierać oraz wykonywać połączenia głosowe bez konieczności sięgania po słuchawkę telefonu. Dobra rada: dla zwiększenia komfortu pracy warto zaopatrzyć się w słuchawki z wbudowanym mikrofonem.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj technologię VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Telefonia VoIP na telefonach analogowych – to możliwe!

To nie koniec zalet i możliwości telefonii VoIP. Co ciekawe, usługa może działać też na zwykłych telefonach stacjonarnych. Do tego niezbędne będą dwie rzeczy, tradycyjnie – Internet i bramka VoIP, czyli urządzenie, które umożliwia podłączenie telefonu stacjonarnego bezpośrednio do Internetu. To rozwiązanie kierowane jest do firm, które są przywiązane do tradycyjnego odbierania i wykonywania połączeń przy pomocy telefonów “biurkowych” i nie chcą się z nimi rozstawać. Koszt bramki VoIP uzależniony jest od liczby wejść i kont SIP, więc aby otrzymać wycenę na wdrożenie tego rodzaju rozwiązania w swojej firmie, warto skonsultować sprawę z jednym z naszych specjalistów.

Innym, ale kosztownym rozwiązaniem w przypadku telefonów “biurkowych” jest wymiana wszystkich dotychczasowych aparatów telefonicznych na telefony VoIP z wbudowanym IP.

>> Jeżeli interesuje Cię zakup dedykowanych urządzeń VoIP, koniecznie przejdź do artykułu: Jaki telefon VoIP wybrać i na co zwrócić uwagę przed zakupem?

W jaki sposób zintegrować usługę VoIP z urządzeniem przenośnym?

Po zamówieniu usługi VoIP twój operator zarekomenduje Ci odpowiednie oprogramowanie (w przypadku laptopów) lub aplikacje (w przypadku smartfonów lub tabletów). Najlepiej, jeśli wybierzesz operatora, który przeprowadzi Cię przez cały proces instalacji i kompleksowo wdroży wybraną usługę na wszystkich urządzeniach firmowych.

Każde urządzenie jest inne, każda aplikacja VoIP czy oprogramowanie różnią się od siebie, więc warto tę kwestię oddać w ręce specjalisty. To da ci gwarancję, że wszystko działa poprawnie i sam nie będziesz musiał niczego ustawiać. Specjaliści Telestrada S.A. zawsze dbają o zadowolenie swoich klientów, dlatego w naszej ofercie oferujemy kompleksowe wdrożenie usługi VoIP na wszystkich wskazanych przez klienta urządzeniach. Co ważne, jeżeli klienci zdecydują się na zakup nowych urządzeń za naszym pośrednictwem, to dostają już w pełni skonfigurowany sprzęt – w pełni gotowy do obsługi.

 

Jeżeli mimo wszystko wolisz samodzielnie skonfigurować usługi na swoich urządzeniach przenośnych wystarczy, że zainstalujesz odpowiednie aplikacje VoIP lub oprogramowanie i będziesz postępować zgodnie ze wskazówkami. Sam proces nie jest trudny do wykonania, ale z doświadczenia wiemy, że lepiej jak tego rodzaju zadaniem zajmą się profesjonaliści. Usługa instalacji i wdrożenia VoIP w Telestrada S.A. jest darmowa.

 

Ile kosztuje usługa VoIP i gdzie ją zamówić?

Telefonia VoIP charakteryzuje się tym, że połączenia będą o wiele tańsze niż zwykle. Wykonywanie połączeń krajowych to koszt kilku groszy, a połączenia w ramach jednej sieci VoIP będą zawsze darmowe. Korzystając z telefonii VoIP, płaci się jedynie za wykonane rozmowy. Dzięki temu firma może zauważalnie sporo zaoszczędzić już po pierwszym miesiącu użytkowania tej technologii. Dodatkowo nie trzeba martwić się o roaming i ukryte koszty dodatkowe co często cieszy się dużym uznaniem wśród przedsiębiorców.

VoIP usługa wirtualnej infolinii

W Telestrada S.A. podstawowa konfiguracja usługi VoIP zaczyna się od kwoty 15,00 zł netto/mies. To kwota za jedno konto użytkownika, czyli jedno konto SIP. W przypadku najbardziej zaawansowanego pakietu w cenie 45,00 zł netto/mies. za jedno konto SIP firma otrzymuje nielimitowanie połączenia do wszystkich w kraju oraz szereg funkcji dodatkowych, które są w stanie zastąpić niejedną centralę telefoniczną. Mowa o takich funkcjach jak: menu tonowe, IVR, wirtualny fax, kolejkowanie połączeń i nagrywanie rozmów.

Gdzie zamówić? Wystarczy, że zostawisz kontakt do siebie, a nasi doradcy skontaktują się z tobą i przygotują idealne rozwiązanie dla twojej firmy.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj technologię VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

>> Nie wiesz którego operatora VoIP wybrać? Przejdź do artykułu: Co musisz wiedzieć, wybierając operatora VoIP?

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!