Telefonia VoIP w Urzędach, Gminach i innych instytucjach państwowych

Większość instytucji państwowych po dziś dzień pracuje na przestarzałych centralach telefonicznych, obciążając tym samym budżet i utrudniając komunikację z potencjalnymi interesantami. Jako Telestrada S.A. staramy się rozwiązywać problemy telekomunikacyjne tego rodzaju placówek, świadcząc im usługi najwyższej jakości, proponując o wiele tańsze rozwiązania od tych, które mają obecnie i przede wszystkim usprawniając komunikację zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną.

Instytucje często skazane są na pracę na starym i stacjonarnym systemie. Dzisiejsze realia pokazują, że utrzymanie klasycznej centrali telefonicznej jest nieopłacalne, dlatego coraz więcej placówek zgłasza się do nas z prośbą o pomoc w modernizacji ich systemu telefonicznego. Urzędy skarżą się na ograniczone funkcjonalności, wysokie koszty utrzymania i brak elastyczności, bo każda, nawet najmniejsza modyfikacja schematu analogowej centrali wymaga wizyty konserwatora.

Ostatnimi czasy największą popularnością wśród Urzędów cieszy się nowoczesne rozwiązanie chmurowe, czyli telefonia VoIP (telefonia internetowa). Każda placówka ma dostęp do Internetu lub nawet światłowodu, więc modernizacja systemu telefonicznego w oparciu o technologię VoIP jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Z doświadczenia wiemy, że ciężko jest zmienić wieloletnie systemy i przyzwyczajenia. Mimo to, urzędnicy marzą o nowoczesnych rozwiązaniach i sprawnej automatyzacji. Zależy im na elastyczności systemu i niskich kosztach utrzymania. Telefonia VoIP od Telestrada S.A. spełnia te kryteria w 100% i dodatkowo daje szereg możliwości rozbudowy centrali telefonicznej o dedykowane i często niezbędne już funkcje obsługowe.

>> Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o VoIP? Przeczytaj artykuł.

Spis treści
Telefonia VoIP w instytucjach państwowych

Problemy Gmin, Urzędów i placówek państwowych

Instytucje państwowe, Gminy i Urzędy borykają się z coraz większym problemem braku funduszy na inwestycje. Tego rodzaju placówki zmieniają dopiero optykę, kiedy podczas spotkań lub rozmów telefonicznych z naszymi przedstawicielami, dowiadują się o możliwości ograniczenia kosztów utrzymania infrastruktury telekomunikacyjnej i modernizacji systemów nawet w kilka dni z opcją przetestowania usług Telestrada S.A. przez 30 dni za darmo.

Jako Telestrada S.A. wiemy, że wszystkie dane i rejestrowane rozmowy muszą być przechowywane w bezpiecznych miejscach, a same serwery obsługujące urzędową telefonię odpowiednio zabezpieczone (najlepiej w pokoju pod kluczem), więc niepotrzebnie zajmują niezwykle cenną przestrzeń. Do tego każda, nawet najmniejsza zmiana w strukturze stacjonarnej centrali wymaga przekształcenia całego systemu, co często sprawia, że musi być po prostu wyłączona, a co za tym idzie – kontakt z interesantami na czas wdrożenia zmian będzie utrudniony. Dodatkowym problemem jest brak prezentacji numeru i często słaba jakość połączeń, za którą mogą stać przestarzałe już aparaty telefoniczne.

Innym, ale z naszej perspektywy kluczowym aspektem są koszty połączeń, szczególnie wewnętrznych, które w ramach jednej sieci powinny być za darmo. Tak się nie dzieje i na wszystkich połączeniach wychodzących wewnętrznych, jak i zewnętrznych instytucja traci niemałe pieniądze. Gdyby podliczyć koszty utrzymania, konserwacji, moderacji stacjonarnej i klasycznej centrali oraz koszty telekomunikacyjne, to w skali miesiąca robi nam się niemała kwota na rachunku do zapłaty. Nie lepiej te pieniądze wydać na rozwój lub dofinansowanie jakiegoś obszaru działalności instytucji? Na szczęście istnieje wiele rozwiązań, które mogą przyczynić się do usprawnienia obsługi telefonicznej, poprawienia jakości połączeń i ograniczenia kosztów placówki.

Rozwiązanie? Telefonia VoIP od Telestrada S.A.

Statystycznie coraz więcej Urzędów, Gmin i innych instytucji państwowych decyduje się na wymianę obecnej centrali telefonicznej na nową. Telefonia VoIP jest najchętniej wybieraną opcją przez jednostki administracyjne w naszym kraju ze względu na jakość i niskie koszty utrzymania. Jednym z ważniejszych argumentów są darmowe połączenia w ramach jednej sieci VoIP. 

W wyszukiwarce Google po wpisaniu “centrala telefoniczna urząd” naszym oczom ukazuje się szereg komunikatów informujących o problemach z centralą, o wymianie lub naprawie telefonii. Pytanie, czy to standardowe procedury i mimo wszystko próby ratowania obecnych rozwiązań telekomunikacyjnych w placówce, czy może jednak modernizacja i wymiana całej centrali na usługę jaką jest, np. telefonia VoIP?

Wyniki wyszukiwarki google na hasło - centrala telefoniczna urząd

Dostęp do Internetu czy nawet światłowodu jest standardem, więc skoro Urząd może przekształcić swoją infrastrukturę telekomunikacyjną na nowoczesną telefonią internetową i zaoszczędzić pieniądze, to powinien poznać wszystkie zalety, jakie niesie za sobą telefonia VoIP.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj aplikacje VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Telefonia VoIP – zalety i korzyści dla Urzędu

Urzędy coraz częściej same zwracają się do nas po ofertę na usługę, jaką jest telefonia VoIP. Niezwykle nas to cieszy, że po latach prób uświadamiania instytucji, że zmiana systemu telefonicznego wyjdzie im na lepsze, w końcu sami zaczęli interesować się tą tematyką. 

Telefonia VoiP, czyli centrala wirtualna w chmurze niesie za sobą wiele zalet, do których należą:

  • Zwiększona efektywność pracy – pracownicy mogą łatwiej koordynować swoją pracę i szybciej reagować na zgłoszenia interesantów, co przyczynia się do zwiększenia wydajności ich pracy.
  • Oszczędność kosztów – telefonia VoIP pozwala na zmniejszenie kosztów związanych z obsługą telefoniczną, bo nie wymaga zakupu dodatkowego sprzętu.
  • Prosta konfiguracja – telefonia VoIP jest łatwa w konfiguracji i może być dostosowana do specyficznych potrzeb Urzędu. Dodatkowo, w razie potrzeby, można ją łatwo rozbudować lub zmodyfikować.
  • Dostępność – telefonia VoIP pozwala na odbieranie połączeń i przekierowywanie ich na dowolne numery, co pozwala na zapewnienie stałej dostępności do urzędu lub gminy, nawet jeśli pracownicy nie są w biurze.
  • Usprawnienie obsługi interesantów  – telefonia VoIP pozwala na łatwe przekierowywanie połączeń na konkretne działy lub pracowników, co zwiększa szanse na szybkie i efektywne rozwiązanie problemów klientów.

Pierwszym kryterium wyboru usługi VoIP jest jej  cena. Telefonia VoIP jest o wiele tańsza od stacjonarnej centrali, więc przy dobrym dobraniu sprzętu zmiana systemu na centralę w chmurze opłaci się każdej placówce. Do tego dochodzi jeszcze pełna korzyść od strony technicznej, czyli:

  • tworzenie numerów skróconych (wewnętrznych) i bezpłatne rozmowy w ramach jednej sieci w wielu lokalizacjach (nawet za granicą),
  • ustawienie połączeń przychodzących w taki sposób, żeby dzwoniący nie słyszał sygnału zajętości, czyli wdrożenie funkcji przekierowań lub kolejkowania połączeń, 
Zadbaj o swój budżet stawiając na telefonię voip
  • możliwość dobrania (w każdej chwili) nowego numeru i modyfikacji systemu bez ingerencji w całą infrastrukturę, bo dzięki temu, że telefonia VoIP znajduje się w chmurze, każda, nawet najmniejsza zmiana aktualizuje sieć automatycznie.

Telefonia VoIP może być dla niektórych trudnym pojęciem i nasi klienci, a w szczególności placówki państwowe nie zdają sobie sprawy, że porzucenie starych systemów telekomunikacyjnych na rzecz telefonii VoIP będzie jedną z lepszych inwestycji, która już w pierwszym miesiącu użytkowania przyniesie oszczędności i zoptymalizuje budżet placówki. Zdarza się, że spotykamy się z niechęcią naszych klientów, których de facto musimy przekonywać, że tego rodzaju krok przyniesie im wymierne korzyści. Wynika to z braku wiedzy o najnowszych rozwiązaniach lub obawy przed wysokimi kosztami w związku z zakupem specjalistycznego sprzętu do obsługi telefonii VoIP. 

W tym miejscu należy podkreślić, że instytucja nie musi inwestować w specjalne i zaawansowane technologicznie telefony IP (niektóre posiadają kamerkę i monitor do prowadzenia wideokonferencji). Oczywiście, jeżeli budżet na to pozwala, to dlaczego nie, ale telefonia VoIP będzie działać na starych urządzeniach dzięki bramce VoIP, czyli swojego rodzaju przejściówką z łącza telekomunikacyjnego na internetowy. W ten sposób połączone z siecią stare telefony stacjonarne nie będą odbiegały od najnowszych urządzeń dedykowanych dla telefonii VoIP. 

Jeżeli jednak placówka zdecyduje się na zakup nowych urządzeń, to również nie będzie trzeba porywać się na jednorazowy i często spory koszt. W naszej ofercie można zamówić telefony w abonamencie, które po spłacie określonej wartości (w zależności od urządzenia) przechodzą na własność placówki. Jest jeszcze jeden aspekt, który na pewno ucieszy wszystkich urzędników w podróży lub w terenie – telefonia VoIP działa też na smartfonach. Wystarczy zainstalować i skonfigurować wskazaną przez naszych doradców aplikację mobilną do obsługi VoIP i dzięki temu można swobodnie korzystać z darmowych połączeń lub odbierać przekierowania z Urzędu pod swoją nieobecność przy biurku – warunek? Dostęp do Internetu.

Telefonia VoIP w instytucjach państwowych

W przypadku stacjonarnych central telekomunikacyjnych niestety trudno o jej rozbudowę. Telefonia VoIP w chmurze jest elastycznym narzędziem i po krótkim szkoleniu przez naszych specjalistów każdy pracownik Urzędu z odpowiednimi uprawnieniami będzie mógł swobodnie rozbudowywać schemat centrali. Co ważne, wraz z usługą VoIP każdy klient Telestrada S.A. otrzymuje wsparcie techniczne i szkolenia z obsługi w cenie, dlatego jeżeli w trakcie korzystania z usługi wynikną jakieś problemy, to nasi technicy są w gotowości praktycznie 24h/dobę.

Placówka, w której pracujesz działa jeszcze na starych systemach telekomunikacyjnych? 

W tej sytuacji warto rozważyć zmianę analogowej centrali na telefonię VoIP w chmurze. Cały proces modernizacji systemu, a raczej jej zmiany zajmie do kilku dni roboczych, a samo przełączenie usługi zajmie chwilę i nie będzie dużym utrudnieniem w codziennej pracy Urzędu. Nasi technicy potrafią postawić całą centralę VoIP nawet w jeden dzień. Wcześniej możesz przetestować wszystkie funkcjonalności centrali w chmurze za darmo. Każdemu klientowi udostępniamy wersję demo na 30 dni i umożliwiamy konfigurację systemu pod indywidualne potrzeby. 

Nasze wieloletnie doświadczenie w obsłudze instytucji państwowych pozwala nam na przygotowanie systemów zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami nawet najbardziej wymagających placówek. Na pierwszym miejscu stawiamy zadowolenie i komfort klienta. Skontaktuj się z nami i przetestuj usługę jaką jest telefonia VoIP.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj aplikacje VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."
Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!