Dlaczego warto przenieść usługi telekomunikacyjne do chmury?

Usługi chmury to jedne z najszybciej rozwijających się trendów na świecie i dotyczą wielu dziedzin życia. Zarówno konsumenci, jak i firmy stają się bardziej mobilni niż dotychczas, a co za tym idzie – potrzebują nieograniczonego dostępu do wszystkich zgromadzonych danych i przydatnych funkcji gdziekolwiek się znajdują.

Pandemia znacznie przyczyniła się do sytuacji na rynku, gdzie zauważamy wzrost zainteresowania usługami skoncentrowanymi w chmurze. Wiele osób pracuje teraz zdalnie, więc klasyczne rozwiązania gromadzenia narzędzi i ważnych dokumentów na twardym dysku stacjonarnego serwera firmy odchodzą w niepamięć.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj Wirtualną Centralę w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Czym właściwie jest chmura?

Najprościej można ją określić jako ogromną przestrzeń, która gromadzi wszystkie dane niezbędne do pracy. I tak też właśnie jest – w praktyce są to olbrzymie serwerownie, które stanowią budynki lub zespołu budynków i są wypełnione po sam sufit twardymi dyskami i procesorami, a nad ich poprawną i sprawną pracą czuwa specjalne oprogramowanie.

Chmura (ang. cloud computing) najczęściej jest tak duża, że wykracza poza tradycyjne, stacjonarne dyski, a nawet małe serwerownie firm. Jej moc obliczeniowa, jak i pojemność jest tak duża, że pojedyncza firma czy nawet jedna osoba nie byłaby w stanie zapełnić jej magazynów. Dlatego, w zależności od wymagań i potrzeb chmurę “wynajmuje się” partiami.


Usługi chmury i jej podstawowe zastosowania

1. Wykorzystywanie chmury jako “maszyny wirtualnej”

Z uwagi na fakt, że nikt nie potrzebuje chmury w całości, to najbardziej naturalnym sposobem jej wykorzystywania jest tworzenie własnej maszyny wirtualnej. Mowa o wyodrębnieniu kawałka wirtualnego serwera, na którym można instalować swoje systemy operacyjne, jak i uruchamiać własne programy.

2. Wykorzystywanie samej przestrzeni do przechowywania danych

Na pewno słyszałeś o dysku w chmurze. To właśnie jest przestrzeń, którą można wydzierżawić i zwykle wykorzystuje się ją do gromadzenia plików, dokumentów, zdjęć czy innych danych.

Dlaczego warto przenieść usługi do chmury?

Usługi chmury – zalety korzystania

Po pierwsze: Dostępność!

Dostępna jest wszędzie, gdzie tylko masz dostęp do Internetu. Teraz praktycznie każdy ma do niego dostęp bez względu gdzie się znajduje, więc dostęp do danych i funkcji jest o tyle wygodny, że możesz pracować, gdzie tylko chcesz i w prosty sposób dzielić się dostępem do swoich dysków czy narzędzi ze swoimi współpracownikami.

Co warto podkreślić, przez fakt, że chmura to swojego rodzaju serwer wirtualny, to nigdy nie doświadczysz awarii klasycznego sprzętu. Nigdy nie padnie Ci dysk, nigdy nie popsuje się pamięć. Zaawansowane systemy chmury sprawiają, że jest dostępna zawsze.

Automatyczna skalowalność i oszczędność

Bardzo istotną zaletą usługi w chmurze jest jej skalowalność. Jeśli firma posiada fizyczny serwer, to niestety ma on swoje określone parametry i ograniczoną ilość miejsca. W przypadku, kiedy firma potrzebuje znacznie większej ilości miejsca lub szybszego procesora, to niestety musi liczyć się z zakupem nowego sprzętu, który do tanich inwestycji nie należy. W przypadku chmury nie trzeba się przejmować ani pojemnością ani procesorem. Dodatkowo chmura automatycznie przydziela i zwalnia potrzebne zasoby, tak, żeby praca w najbardziej intensywnych godzinach odbywała się “na pełnej mocy” serwera. Korzystając z usługi chmury płacisz tylko za to, z czego faktycznie korzystasz, co przekłada się na oszczędność.

Dlaczego warto przenieść usługi do chmury?

Centrala w chmurze kontra centrala stacjonarna. Co wybrać?

Każda centrala telefoniczna usprawnia codzienną pracę przy obsłudze klientów i daje szereg możliwości do rozwoju firmom, które z niej korzystają. Centrala telefoniczna to szereg funkcji, które wpływają na funkcjonowanie obsługi klienta, ich zasięg jest zdecydowanie większy w Wirtualnej Centrali (call manager). Wśród nich najważniejsze to kolejkowanie połączeń, komunikaty głosowe, nagrywanie rozmów, raporty i analizy.

Kiedy stoisz już przed wyborem czy lepszą opcją jest Wirtualna Centrala czy stacjonarna i zastanawiasz się co będzie bardziej korzystne dla Twojej firmy, to skorzystaj z przygotowanego porównania względem 3 kluczowych czynników, czyli: Oszczędność, Bezpieczeństwo i Niezawodność. To ułatwi Ci podjęcie decyzji i dzięki temu szybko przekonasz się, że najlepszym rozwiązaniem będzie wybór Wirtualnej Centrali.

Oszczędność

Wszyscy doskonale znamy sformułowanie “cięcia kosztów” w firmie. Szukanie realnych oszczędności to bardzo ciężkie zadanie dla niejednego managera. W tej sytuacji, jeżeli w Twojej firmie korzysta się z klasycznych rozwiązań telekomunikacyjnych, co generuje koszty związane z zakupem lub utrzymaniem sprzętu czy serwerowni, to warto rozważyć przejście na usługi chmury i Wirtualną Centralę.

Dzięki temu nie tylko wyeliminujesz stałe opłaty związane z utrzymaniem sprzętu i całej serwerowni, opłaty licencyjne do oprogramowania, a także ograniczysz czas związany z modernizacją, szkoleniami i wdrażaniem pracowników.

Dzięki Wirtualnej Centrali Twoim jedynym kosztem będzie comiesięczna opłata abonamentowa i w niektórych przypadkach – jednorazowa opłata aktywacyjna. W przypadku modernizacji lub rozbudowy centrali o dodatkowe funkcjonalności zaoszczędzisz czas, bo Twój indywidualny opiekun biznesowy będzie mógł w dowolnym momencie wdrożyć zmiany zdalnie, bez konieczności płatnej wizyty w siedzibie Twojej firmy.

Bezpieczeństwo

Faktem jest, że za bezpieczeństwo zgromadzonych danych w przypadku stacjonarnych rozwiązań telekomunikacyjnych odpowiada w całości firma, która jest właścicielem systemu. Dodatkowo wszystkie statystyki czy nagrania są gromadzone w centrali stacjonarnej, więc w przypadku pożaru, awarii lub kradzieży firma traci wszystkie swoje dane.

Kiedy korzystasz z usługi chmury, a w tym przypadku z Centrali Telefonicznej, to nie musisz się o nic martwić. bezpieczeństwo gromadzonych danych troszczy się dostawca usługi zobowiązany stosownymi zapisami w umowie. Można spać spokojnie, bo chmura zawsze będzie dostępna, a wszystkie dane są na bieżąco archiwizowane i backup’owane na innych serwerach.

Wizualizacja przechowywania danych w chmurze i ich bezpieczeństwa

Niezawodność

Rozwiązania stacjonarne mają jedną, ale kluczową wadę. Nie są odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne oraz czas. Każda rzecz z wiekiem staje się mniej wydajna, nie koniecznie radzi sobie z ilością pracy, jakiej byśmy oczekiwali. Firma, która się stale rozwija nie może być blokowana przez stare i nie do końca efektywnie działające sprzęty. Przy awariach wiekowego sprzętu (wiekowym określa się już kilkuletnie urządzenia) musimy liczyć się z potężnymi kosztami serwisowymi i z długim czasem oczekiwania na naprawę, bo np. nie ma już dostępnych części zamiennych. W biznesie nikogo nie stać na marnowanie czasu. 

Te problemy nie dotyczą oferowanej usługi chmury. W wirtualnej centrali, niezawodność to jej drugie imię. Po pierwsze – jest odporna na awarie mechaniczne, bo nie istnieje fizycznie. Po drugie zapewnia ciągłość działania i bezpieczeństwo zgromadzonych w systemie danych. Po trzecie dostępna jest w każdym momencie i w każdym miejscu. Wystarczy mieć dostęp do Internetu.

Usługi telekomunikacyjne w chmurze to dobre rozwiązanie dla wszystkich, ceniących sobie oszczędność, bezpieczeństwo oraz uniwersalność i możliwość rozwoju wdrażanych rozwiązań.

Wirtualna Centrala dostarczana przez Telestrada S.A. jest kompleksowym rozwiązaniem, które można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i ruchu telekomunikacyjnego. Wirtualna Centrala call manager jest łatwa w obsłudze, prosta do rozbudowy i co najważniejsze – opłacalna. Skontaktuj się z doradcą.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!