Wirtualna Centralka i przykłady jej zastosowania

Wirtualna Centralka dla wielu może być czymś zupełnie nowym. Na rynku jesteśmy przyzwyczajeni do klasycznych metod uruchamiania w firmach działów call center, stawiania wielkich serwerowni, podpinania kabli pod stanowiska obsługowe i tworzenia sieci połączeń “na stałe”. W takim schemacie od lat pracuje wiele firm, których corem biznesu jest właśnie telefoniczna obsługa klienta, telemarketing lub sprzedaż usług. 

W tym artykule opowiemy o innowacyjnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych bez utrzymywania kosztownych działów technicznych i ciągnięcia kilometrów kabli po całym budynku firmy. Odpowiemy na pytania, takie jak:

Spis treści

Wirtualna centralka i przykłady jej zastosowania

Wirtualna Centralka – co to?

Ważnym aspektem, żeby dobrze zrozumieć funkcjonowanie technologii VoIP w oparciu o rozwiązania chmurowe systemu do call center jest omówienie samej Wirtualnej Centrali. Otóż Wirtualna Centralka to nic innego jak program do obsługi całego call center dla małych firm lub nawet wielkich korporacji i instytucji publicznych. Jedyna różnica, ale kluczowa z punktu widzenia budżetowego, jak i komfortu pracy jest taka, że firma, która zdecyduje się na wdrożenie Wirtualnej Centrali automatycznie pozbywa się drogiej w utrzymaniu serwerowni i zbędnego okablowania, a pracownicy biura obsługi klienta, dział sprzedaży i inne działy wspierające będą mogły pracować nie tylko stacjonarnie – jak dotychczas, a zdalnie – z każdego miejsca, w którym się znajdują.

Wirtualna Centralka to inteligentny system do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących. Szeroka gama funkcjonalności, z których można korzystać w ramach abonamentu, daje wiele możliwości zarówno rozwojowych, jak i podniesie poziom i jakość obsługi połączeń. Co ważne, sam system pracuje w trybie online, więc tak jak wspomniane zostało wyżej, wystarczy autoryzować dostęp użytkownikom, a Ci bez problemu będą mogli pracować z dowolnego miejsca.

Zamów przez telefon

0 zł

+ VAT/ 30 dni

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Usprawnij swoje zarządzanie, dzięki Wirtualnej Centrali

Wirtualna Centralka stała się swego rodzaju wybawieniem dla wielu firm i instytucji z powodu narastającej fali pandemii COVID-19, podczas której przekonaliśmy się, że przeorganizowanie całego zespołu w nagłych i wyjątkowych sytuacjach nie jest takie proste – szczególnie, kiedy korzystamy z tradycyjnych rozwiązań komunikacyjnych. Te wydarzenia przyczyniły się do zmiany strategii w zarządzaniu, dlatego dla bezpieczeństwa i w celu zabezpieczenia wszystkich procesów sprzedażowo – obsługowych w każdej firmie powinniśmy iść z duchem czasu i zamienić stare rozwiązania na Wirtualną Centralę.

Wirtualna Centralka to tylko mały krok w lepszą stronę. Krokiem milowym dla każdej firmy może okazać się wdrożenie kompilacji – Wirtualna Centrala VoIP czyli system chmurowy do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących, który skupia w sobie wszystkie funkcjonalności niezbędne do sprawnego zarządzania i pracy call center ale w technologii VoIP, czyli w technologii połączeń internetowych.

Dla wielu VoIP może być niezrozumiałym pojęciem, więc żeby przybliżyć sposób w jakim działa najłatwiej podać przykład. Na pewno korzystasz z komunikatorów internetowych typu Signal, Messenger, Skype czy WhatsApp. Dzięki nim możesz porozumiewać się z każdą osobą na świecie i wykonywać połączenia głosowe bez roamingu i innych, kosztownych problemów. Te aplikacje wykorzystują łącze internetowe do prowadzenia rozmów i telekonferencji – praktycznie bezkosztowo. Co ciekawe Ty też możesz wdrożyć taki system połączeń w swojej firmie i podnieść jakość obsługi rozmów, a do tego obniżyć koszty telekomunikacyjne w swojej firmie. Do prowadzenia rozmów za pośrednictwem VoIP potrzebne będzie wyłącznie podłączenie do Internetu lub dostęp do sieci Wi-Fi.

459 595 459

Zamów przez telefon

W jakich firmach sprawdzi się Wirtualna Centralka?

Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedź – w każdej. W każdej firmie, która obsługuje telefonicznie swoich klientów potrzebna jest Wirtualna Centralka. W dzisiejszych czasach firmy powinny mieć telefon główny, nawet jeżeli zatrudnia się jednego lub dwóch pracowników. Telefon firmowy zawsze będzie najchętniej wybieraną formą kontaktu klienta, bo każdy z nas – konsumentów chce jak najszybciej załatwić swoje sprawy, a wiadomo – na odpowiedź e-mailową często trzeba czekać.

Wirtualna Centralka jest ogromnym komfortem nawet dla małych firm. W szczególności fakt, że sam właściciel może odebrać połączenie z głównego numeru firmowego na swoim telefonie komórkowym bez względu gdzie się znajduje. Wirtualna Centrala VoIP daje możliwość ustawienia kolejki połączeń tak, żeby w pierwszej kolejności odbierał połączenie pracownik lub kilku pracowników i na końcu właściciel, kiedy pozostali są niedostępni. To korzyść wizerunkowa dla każdego start-upu, jak i małych firm, które pracują na jednym numerze telefonu w kilku miejscach zdalnie. Dlatego, jeżeli rozwijasz swoją firmę i chcesz mieć niezawodne narzędzie do obsługi swoich klientów to koniecznie sprawdź wszystkie funkcje, jakie daje Wirtualna Centrala VoIP. Podgląd na bieżącą sytuację, historię połączeń, generowanie raportów, kolejkowanie połączeń, systemu menu głosowego, IVR, przekierowywanie połączeń i różnie poziomy dostępowe użytkowników do dashboardu to tylko kilka najważniejszych z elementów, na które składa się Wirtualna Centralka.

Jak założyć firmę? Wirtualna Centrala może Ci pomóc! Czytaj więcej

W dużych firmach, korporacjach i instytucjach publicznych funkcje, jakie posiada Wirtualna Centralka usprawnią pracę każdego call center. System chmurowy jest o tyle elastyczny, że można dowolnie modyfikować schematy i procesy obsługowe, które będą działać w pełni automatycznie. Podział na działy, menu głosowe czy zaawansowany scenariusz IVR przyczyni się do wzrostu liczby zadowolonych klientów, a dział call center w końcu będzie mógł skupić się na podnoszeniu swoich kwalifikacji i jakości obsługowej. Do tego celu warto wykorzystać automatyczne ankiety i powiadomienia głosowe, statystyki i raporty oraz nagrywanie rozmów, które możemy wykorzystać do szkoleń.

Jakie funkcje posiada Wirtualna Centralka?

Stojąc przed zakupem i wdrożeniem Wirtualnej Centrali do swojej firmy na pewno zastanawiasz się które funkcje będą Ci potrzebne. Oto lista najważniejszych funkcjonalności, które naszym zdaniem powinny znaleźć się w każdej firmie:

  1. Nagrywanie połączeń – Wirtualna Centralka posiada funkcję nagrywania rozmów przychodzących i wychodzących. Pliki w formacie mp3 można pobrać w dowolnym momencie i wykorzystywać w celach szkoleniowych, jak i do rozwiązywania sytuacji spornych z klientem.
  2. Kolejkowanie połączeń – Wirtualna Centrala VoIP posiada funkcję kolejkowania połączeń, więc klient nigdy nie usłyszy sygnału zajętości. Dzięki stosownym komunikatom dzwoniący dowie się które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem, a co najważniejsze – firma nie traci takiego połączenia nawet po odłożeniu słuchawki, bo numer, z którego dzwonił został zarejestrowany w systemie.
  3. Przekierowywanie połączeń – Wirtualna Centrala VoIP posiada funkcję przekierowywania połączeń, czyli jeżeli dany konsultant przypisany do obsługi w danym momencie jest niedostępny, wówczas połączenie trafia do kolejnego konsultanta lub innego pracownika przypisanego do “kolejki”. W przypadku małych firm, jak już wspominaliśmy wcześniej jest to niezwykle komfortowa funkcjonalność
  4. Menu głosowe – Wirtualna Centralka posiada funkcję menu głosowego. Wystarczy ustawić odpowiednie komunikaty, żeby osoba dzwoniąca wybrała na klawiaturze swojego telefonu dział, z którym chce się skontaktować. Menu głosowe usprawnia obsługę klienta i wprowadza porządek na infolinii.
  5. IVR – Wirtualna Centrala VoIP posiada funkcję automatycznej obsługi klienta. Wystarczy dobrze przygotowany scenariusz komunikatów głosowych, żeby nawet po godzinach pracy infolinii klient mógł dowiedzieć się wszystkiego o ewentualnym statusie swojego zamówienia lub saldzie czy załatwia inne sprawy, które przewiduje ścieżka.
  6. Komunikaty i powiadomienia głosowe – Wirtualna Centrala VoIP posiada funkcję dzięki której możemy przywitać dzwoniącego, poznać jego opinię po rozmowie lub poinformować go o godzinach pracy infolinii czy w przypadku numerów alarmowych: o obecnej awarii, itd.
  7. Powiadomienia SMS – Wirtualna Centralka posiada funkcję wysyłania wiadomości SMS do klientów zarówno po rozmowie, jak i z przypomnieniem o np. umówionej wizycie lub spotkaniu.

Tego rodzaju funkcji jest o wiele więcej. My wskazaliśmy te najbardziej potrzebne z naszego punktu widzenia. Coraz więcej firm stara się zautomatyzować swoje procesy obsługowe, więc jeżeli chcą to zrobić w sferze call center to zdecydowanie warto postawić na sprawdzone i nowoczesne rozwiązania, jakim jest Wirtualna Centralka.

0 zł

+ VAT/ 30 dni

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Wirtualna Centralka – którą wybrać? Ranking 2023 operatorów

Skoro już podjąłeś decyzję o wdrożeniu do swojej firmy usługi, jaką jest Wirtualna Centralka, powinieneś zastanowić się nad wyborem najlepszej oferty. Na rynku telekomunikacyjnym istnieje kilku operatorów, którzy oferują kompleksowe usługi zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm czy call center. Na co zwrócić uwagę i któremu z operatorów powierzyć potrzeby swojej firmy? Poznaj nasz ranking:

1. Wirtualna centralka od Telestrada S.A. 

Nasi specjaliści na bieżąco śledzą trendy rynkowe i na podstawie zebranych danych, jako Telestrada S.A. modyfikujemy swoją ofertę tak, żeby spełniała wszystkie potrzeby naszych klientów i była atrakcyjna cenowo względem ofert innych operatorów. to, co nas wyróżnia to fakt, że nie mamy ukrytych opłat (co niestety jest powszechnym zjawiskiem na rynku telekomunikacyjnym). Naszym celem jest dowiezienie klientom biznesowym najwyższej jakości usług, wsparcia technicznego i doradztwa bez naciągania ich na dodatkowe koszty. Nasza oferta jest klarowna i przejrzysta dla wszystkich – to nasza domena.

Zamawiając pakiet BASIC na Wirtualną Centralę od Telestrada S.A. otrzymujesz:

  • Spersonalizowane zapowiedzi
  • Kolejkowanie połączeń
  • Elementy menu (IVR)
  • Przekierowanie połączeń
  • 2 numery podkładowe
  • Statystyki i raporty
  • Wirtualnego lektora
  • Pakiet 200 min. na połączenia VoIP lub sieci komórkowej

Cena: 99,00 zł netto + VAT/mies. 

Pakiet BASIC do Telestrada S.A. spełnia wszystkie potrzeby mikro i średnich firm. Ten plan cenowy został stworzony po latach naszych analiz i doświadczeń. Proponowany zestaw funkcji jest najczęściej wybierany przez klientów biznesowych, ale jeżeli specyfika branży lub wielkość firmy wymaga więcej zaawansowanych funkcji, wówczas może rozbudować swój plan BASIC o plany dodatkowe SILVER, GOLD i PLATINUM.


Dodatek
SILVER

49
1 zł + VAT/ 3 mies.
  • Nagrywanie rozmów
  • Moduł ankiet
  • Moduł SMS



Dodatek
GOLD

69
1 zł + VAT/ 3 mies.
  • Nagrywanie rozmów
  • Moduł ankiet
  • Moduł SMS
  • Moduł połączeń wychodzących



Dodatek
PLATINUM

89
1 zł + VAT/ 3 mies.
  • Nagrywanie rozmów
  • Moduł ankiet
  • Moduł SMS
  • Moduł połączeń wychodzących
  • Integracje
    (API/Notyfikacje)


Dodatkowo, co najważniejsze: w Telestrada S.A. możesz przetestować usługi przez miesiąc za darmo! U innych operatorów zwykle darmowy okres próbny to 14 dni.

2. Wirtualna centralka od Telecube

Porównując ofertę na Wirtualną Centralę od Telecube do naszej oferty widzimy sporo różnic. Czy korzystnych dla klienta? Nie nam to oceniać. Operator Telecube w porównaniu do nas jest stosunkowo młodą firmą telekomunikacyjną. Usługi świadczą od ponad 10 lat.

Oto jak wyglądają plany cenowe tego operatora:

Pakiet Start 
39 zł
Pakiet Biznes
89 zł
Pakiet Premium
159 zł
Pakiet Elite
229 zł

Minuty 250 500 1000 2000
Liczba numerów wew. 5 10 20 40
Liczba numerów stacjonarnych 2 5 10 20
IVR tak tak tak tak
Kolejkowanie tak tak tak tak
SMS tak tak tak tak
Nagrywanie rozmów 59 zł tak tak tak
Billing online/ raporty tak tak tak tak
Wirtualny lektor tak tak tak tak
Integracje tak tak tak tak
API 49 zł 49 zł 49 zł tak
Słuchawka na stronę 29 zł 29 zł tak tak
Umowa 12 mies. 12 mies. 12 mies. 12 mies.

Telecube ma tylko 16 opinii w Google, co daje jej wysoki wynik 4,6 gwiazdek. Telestrada S.A. mimo wszystko wygrywa ogromnym i wieloletnim doświadczeniem technicznym, a specjaliści z helpdesku są dostępni całodobowo i chętnie służą pomocą, co dla wielu firm jest jedną z najbardziej korzystnych ofert. Bezpieczeństwo danych i ciągłość pracy infolinii to podstawa każdego biznesu.

Przetestuj wirtualną centralę od Telestrada S.A. przez 30 dni za darmo!

3. Wirtualna centralka od Binotel

Binotel jest dość znanym operatorem telekomunikacji biznesowej na Ukrainie. Od niedawna swoją ofertę kieruje też na rynek polski. Jak wygląda ich oferta na wirtualną centralkę? Zestawienie niżej:

Oferta firmy binotel

Pakiet Binotel Lite zawiera:

  • Łączenie stacjonarnych i komórkowych numerów firmy w jedną sieć telefoniczną
  • Wielokanałowość: kilka jednoczesnych połączeń na jednym numerze telefonu
  • Nagrywanie wszystkich rozmów
  • System zapobiegający utracie połączeń
  • Komunikaty głosowe 24/7
  • Osobiste linie telefoniczne pracowników powiązane
  • z numerami firmowymi
  • Dostęp do wszystkich statystyk
  • oraz dane dotyczące wszystkich rozmów
  • Wybieranie numeru i przekazywanie połączenia jednym kliknięciem
  • Darmowa komunikacja pomiędzy pracownikami

    Cena: 105,00 zł netto + VAT/mies.

Pakiet Binotel Lite można rozbudować dodatkowo o funkcje pakietu Pro i Enterpise. 

W pakiecie Pro dodatkowo otrzymujesz:

  • Pomiar wydajności pracowników
  • i aktywności klientów
  • Integracja telefonii Binotel
  • z systemem CRM
  • Mini CRM Binotel
  • Spersonalizowane wysyłanie SMS-ów
  • Rozszerzenie Binotel dla Chrome – telefonia w przeglądarce internetowej
  • Binotel Call Tracking – to jest narzędzie do zwiększania skuteczności reklamy
  • Moduł Binotel Call Center
  • Interaktywne menu głosowe (IVR)

    Cena: 190,00 zł netto + VAT/mies.

Pakiet Enterpise od Binotel jest już bardzo drogi i składa się tylko na funkcje, które zawiera pakiet Pro. Nie ma tu więcej dodatków. Jedyna różnica jest taka, że ten pakiet dedykowany jest już dużym firmom, które zatrudniają więcej, niż 50 pracowników.

Cena: 525,00 zł + VAT/mies.

Czy warto? Na pewno warto skontaktować się z przedstawicielem Telestrada S.A., który będzie w stanie dopasować odpowiedni pakiet do indywidualnych potrzeb każdej firmy za rozsądną cenę.

4. Wirtualna centralka od SuperVoip

SuperVoip to polski operator, który na rynku telekomunikacyjnym działa od 2009 roku. Podobnie jak Telestrada S.A. oferuje nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne dla firm, w oparciu o rozwiązania chmurowe i VoIP. SuperVoip oferuje aż 5 planów cenowych na wirtualną centralę.

 

Najtańszy plan SuperVoip zawiera:

  • wsparcie przy wdrożeniu
  • numery wewnętrzne
  • transfer połączeń
  • syntezator mowy IVONA
  • zarządzanie prezentacją
  • billing online
  • menu tonowe 

Cena: 19,00 zł netto + VAT/mies.

 

No właśnie, niby cena zachęca, ale pakiet funkcji już nie bardzo. Żeby móc korzystać z nich wszystkich musimy zapłacić już nie 19,00 zł, a nawet 199,00 zł netto + VAT/mies. za najbardziej potrzebne dla funkcjonowania infolinii funkcje:

  • IVR
  • wirtualny fax
  • kolejkowanie połączeń
  • nagrywanie rozmów
  • monitoring rozmów 

Warto też zwrócić uwagę na liczbę “gwiazdek”. Między innymi operator informuje, że pakiety nie zawierają darmowych minut na połączenia. Wszystkie połączenia są liczone na podstawie aktualnego cennika.

5. Wirtualna centralka od Focus Telecom

Focus Telecom Polska to kolejna firma z branży telekomunikacyjnej na rynku polskim, która oferuje scentralizowane usługi VoIP i rozwiązanie chmurowe dla małych, średnich i dużych firm z call center. 

Niestety, żeby poznać ceny pakietów oferowanych przez operatora musimy zostawić swoje dane kontaktowe i czekać na kontakt z ich strony. 

Do wyboru klienci kilka pakietów, których funkcjonalności wskazane są na sporych rozmiarów tabeli, ale jakie są ceny? Tego dowie się tylko nieświadomy niczego klient złapany na przycisk “Pobierz cennik”. Wysłanie formularza w niczym nie przypomina odblokowania informacji o cenach, bo Focus Telecom tak samo jak inny operator – Easycall zbiera dane po to, żeby w trakcie rozmowy sprzedać nam usługę. 

Z jednej strony jest to skuteczne rozwiązanie sprzedażowe, ale nam pojawia się sporo znaków zapytania w stosowaniu tego rodzaju metodologii.

Podsumowanie

Spośród wszystkich operatorów wybierz tego, który spełni Twoje wszystkie oczekiwania, zarówno cenowe jak i jakościowe. Niezwykle ważnym aspektem jest doświadczenie operatora w branży i na to należy zwrócić szczególną uwagę. Gwarancją jakości oferowanych usługi i dowodem potwierdzającym nasze doświadczenie w branży, jest fakt, że Telestrada S.A. obsługiwała technologicznie ogólnopolską infolinię COVID-ową 989 na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. W dobie pandemii zapewniliśmy pełną przepustowość na terenie całej Polski i sprostaliśmy tak wielkiemu wyzwaniu. W naszych rękach twoja infolinia biznesowa będzie bezpieczna, to możemy Ci obiecać.

Skontaktuj się ze specjalistą i zamów wirtualną centralę już teraz!

0 zł

+ VAT/ 30 dni

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."
Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!