Redundancja, czyli jak uniknąć awarii infolinii

Centrale telefoniczne zarówno klasyczne, oparte na wewnętrznych serwerach firmy jak i te, które zawarte są w chmurze mogą ulec awarii. I co wtedy? W przypadku centrali analogowej musimy wzywać techników do naprawy, co wiąże się z brakiem możliwości wykonywania połączeń do momentu usunięcia usterki, a także z wysokimi kosztami usługi serwisowej – szczególnie w przypadku, kiedy części zamienne nie są dostępne od ręki, bo centrala jest postawiona na przestarzałym serwerze. I tu pojawia się pytanie, czy firma może pozwolić sobie na bezczynność swojego call center przez kilka dni? No właśnie – nie.

Systemy call center oparte na wirtualnej centrali również z jakiegoś powodu mogą przestać działać, ale żeby infolinia mogła pracować bez przerwy – nawet w przypadku takiego zdarzenia stawia się serwer redundantny, który nie dopuszcza do tego rodzaju przerw w jej funkcjonowaniu.

Redundancja, czyli jak uniknąć awarii infolinii i spać spokojnie

Co to jest redundancja i jakie funkcje pełni? 

Redundancja to bliźniaczy serwer awaryjny, który w przypadku braku odpowiedzi serwera głównego automatycznie przełącza się na serwer awaryjny i niezauważalnie przejmuje jego wszystkie funkcje na czas usunięcia usterki.

Takie rozwiązanie jest niezwykle wygodne i gwarantuje pełną gotowość serwera do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących bez względu na ilość czynników, które mogą spowodować jego niedostępność. Co ważne, to serwer redundantny może znajdować się w dowolnych lokalizacjach, a sam system zapasowy może być zawarty w chmurze pod opieką techników Telestrada S.A.

Redundancja, a właściwie jej serwer zbudowany jest z dwóch jednostek pracujących w trybie “hot standby”. Ważne jest to, aby skonfigurować połączenie sieciowe w taki sposób, jakby oba serwery były wpięte do jednego switcha. To sprawi, że oba systemy będą zachowywały się tak samo, a fakt ich rozdzielenia na dwie różne lokalizacje nie wpłynie na ich funkcjonowanie.

Serwer zapasowy w określonym interwale sprawdza dostępność jakiegoś punktu w sieci oraz serwera głównego. W razie wykrycia jakiejś nieprawidłowości, natychmiast przejmuje jego funkcje.

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj Wirtualną Centralę w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Serwer redundantny i jego działanie w oparciu o technologię VoIP

Warto rozważyć zmianę starego sprzętu w swojej firmie na VoIP. To nie tylko kwestia oszczędności, ale przede wszystkim komfortu pracy i całkowite przerzucenie odpowiedzialności za dostępność infolinii na dostawcę usługi – w tym gwarancję jej dostępności dzięki zabezpieczeniu jakie daje redundancja.

Serwer redundantny i jego działanie w oparciu o technologię VoIP.

Telestrada S.A. gwarantuje odpowiednie zaplecze serwerowe i tym samym ciągłość funkcjonowania infolinii w Twojej firmie. Ty, jako przedsiębiorca płacisz tylko określony abonament i nie musisz martwić się o serwis, utrzymanie serwerowni w swojej firmie i możesz spać spokojnie, bo system na którym działa redundancja, który działa na systemach VoIP nigdy nie doprowadzi do sytuacji, że Twoja infolinia przestanie z jakiegoś powodu działać. Przejście na VoIP nie wymaga od firmy dodatkowych inwestycji. Oczywiście, zaleca się zmianę aparatów biurkowych na nowe, które nie potrzebują okablowania, ale możesz podłączyć stare telefony do bramki VoIP, która zastąpi nowoczesne telefony i dzięki temu będą działać bez zarzutu w nowej technologii.

Więcej informacji o technologii VoIP znajdziesz w tym artykule: VoIP, czyli telefonia internetowa dla nowoczesnych biznesów

Posiadanie starej centrali analogowej niesie za sobą duże ryzyko, które może wpłynąć na ciągłość pracy infolinii, między innymi:

  • Ograniczenia związane z wydajnością,
  • Niepewność w kwestii stabilności,
  • Zagrożenia związane z różnego rodzaju atakami, np. DoS,
  • Nieprzewidywalne i kosztowne awarie sprzętowe.

Tego rodzaju zagrożeń jest o wiele więcej, a prawdopodobieństwo wystąpienia wyżej wymienionych jest wręcz powszechne. Szybko licząc – jeśli poniesiemy koszt systemu zapasowego, to będzie to zdecydowanie mniejszy koszt, niż naprawy, walka z atakami hakerskimi i serwisowaniem analogowego sprzętu, a przede wszystkim przestoju w pracy infolinii.

Aby nie dopuścić do tego rodzaju sytuacji, postaw na zaawansowane systemy VoIP w oparciu o systemy redundancyjne (redundancja). Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą Telestrada S.A.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!