Poznaj 10 kluczowych technik sprzedaży

Jeśli chcesz, by Twoja firma zwiększała zyski, musisz udoskonalić swoją sprzedaż. Dobry sprzedawca powinien posiadać duże umiejętności sprzedażowe i zdolności do przekonywania ludzi, że dany produkt jest tym, którego właśnie potrzebują. Aby stać się specjalistą w tej dziedzinie, trzeba poznać techniki sprzedaży i odpowiednio je wykorzystywać w kontaktach z ludźmi.  Bez względu na to, które techniki sprzedażowe wybierzesz, z pewnością pozyskasz leady i poprawisz wyniki finansowe.

Kluczowe techniki sprzedażowe

  1. Storytelling – to technika, która polega na opowiadaniu historii w ciekawy i interesujący sposób. Przykładami mogą być historie z życia wzięte, które skutecznie prowadzą klienta od zaciekawienia, aż do zakupu produktu lub usługi. Technika ta stosowana jest już od dawna w reklamach i nabiera tempa w sprzedaży internetowej.
  2. Znajomość produktu od podszewki – kluczem tej techniki sprzedaży jest to, że musisz być przygotowany na każde możliwe pytanie ze strony klienta, znać produkt dokładnie i zawsze odpowiadać na temat, bez namysłu. Dzięki temu klient będzie miał poczucie, że jesteś ekspertem, umiesz rozwiać wszelkie wątpliwości, a to wzbudza zaufanie i zwiększa skłonność do zakupu.
  3. Technika drzwiami w twarz – przedstawiamy produkt, którego cena jest wysoka, po odmowie, przedstawiamy ofertę podobnego produktu w dużo niższej cenie. Zastosowanie tej techniki sprzedaży jest efektywne. Pierwsza propozycja wprawi klienta w osłupienie, po czym kolejna będzie wydawać się atrakcyjna i racjonalna — klient przychylniej spojrzy na produkt.
  4. Daj wybór – jeśli dasz klientowi 2 lub 3 opcje do wyboru, ten zacznie się zastanawiać, którą wybrać, która jest korzystniejsza, a odpowiedź: nie dziękuję, nie przyjdzie mu tak szybko do głowy.
  5. Technika szybkiej odpowiedzi – Zastanów się: ile razy zdarzyło się, że gdzieś dzwoniłeś i nikt nie odebrał telefonu? Ile maili z zapytaniem o produkt wysłałeś, a nie uzyskałeś odpowiedzi lub otrzymałeś ją po kilku dniach? Wiele badań pokazuje, że klient jest niecierpliwy i czeka maksymalnie 5 minut na odpowiedź, później przechodzi do konkurencji. Zainstaluj na stronie aplikację call web, która pozwoli na szybki kontakt z klientami. call web połączy klienta z Twoją firmą zaledwie w ciągu 22 sekund lub w wybranym przez niego terminie. To świetne rozwiązanie, które pozwoli Ci na skuteczne generowanie leadów.
  6. Pozytywna energia – Podczas rozmowy z klientem uśmiechaj się i odpowiednio tonuj swój głos. Wywołaj w nim pozytywne emocje. Niech klient zarazi się uśmiechem, a będzie bardziej skłonny do zakupu.
  7. Kontakt w odpowiednich dniach i godzinach – najlepszym czasem na rozmowę z klientem są 8-9 rano lub 16-18 wieczorem. Dzień tygodnia też ma znaczenie! Wykonaj telefon w środę lub czwartek- według badań, klienci mają wtedy najlepsze nastawienie.
  8. Rozbijanie obiekcji – Znając najczęstsze wątpliwości klientów, przygotuj argumenty i rozbij obiekcje, wyprzedzając klienta. Sam przedstaw wady lub zastrzeżenia do oferty, zaproponuj rozwiązanie lub dodatkową korzyść.
  9. Social proof – czyli społeczny dowód słuszności. Opinie innych klientów mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Wykorzystaj recenzje podczas rozmowy z potencjalnym klientem- dobre opinie to najlepszy argument sprzedażowy, dzięki którym pozyskasz leady! Stwórz w kliencie poczucie, że produkt jest sprawdzony, skuteczny i będzie z niego zadowolony jak inni klienci.
  10. Zasada wzajemności — opiera się na psychologii społecznej — jeśli ktoś zrobił nam przysługę, dał coś za darmo, to musimy się zrewanżować, by spłacić dług wdzięczności. Zasada ta polega, więc na wywołaniu u klienta, chęci odwzajemnienia się. Zaproponuj darmowe konsultacje, darmowe próbki produktów, rabaty i zniżki przy kolejnych zakupach, a zobaczysz, że zadziała!

Temat jest niezwykle obszerny, dlatego przedstawiamy tylko najważniejsze techniki sprzedażowe. Łącząc różne techniki sprzedaży, z językiem korzyści i perswazji, zyskasz skuteczną receptę na generowanie leadów sprzedażowych i zwiększenie przychodów.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!