Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jeszcze kilka lat temu sprzedaż internetowa stanowiła zaledwie niewielki ułamek sprzedaży detalicznej. Wraz z rozwojem Internetu, prężnie rozwija się również branża e-commerce. Sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu, szacuje się, że pod koniec 2021 r. ich liczba wzrośnie do 55 tys. Samo otwarcie e-sklepu, nie gwarantuje sukcesu. Sprawdź więc, jak rozwinąć sklep internetowy i przekonać do siebie klientów, a także, co wpływa na pozyskanie leada sprzedażowego.

Dostosuj sklep internetowy do wymagań klientów

Duża konkurencja i dostępność produktów w sklepach internetowych sprawia, że klienci stają się coraz bardziej wybredni. Robią zakupy tam, gdzie oferta jest korzystna, strona internetowa prosta i przejrzysta, obsługa klienta jest na wysokim poziomie, a same zakupy są szybkie i pewne.

Oto kilka czynników, które dodatkowo uatrakcyjnią Twój sklep i wpłyną na pozyskanie leada:

1. Responsywność (RWD), czyli pełne dostosowanie strony do urządzeń stacjonarnych i mobilnych.

Pamiętaj, by strona była dopasowana także do małych ekranów. Znaczna część internautów robi zakupy przez telefon lub tablet.

2. User Experience, czyli szereg elementów zachęcających do zakupów.

Są to m.in.: przyjemne kolory, prosta, intuicyjna nawigacja, krótkie i jasne komunikaty. W UX chodzi o zrozumienie potrzeb, zachowań użytkownika, by jak najbardziej ułatwić mu korzystanie ze strony i uprościć zakupy.

3. Odpowiednia prezentacja produktu.

Ważne są tu oryginalne i ciekawe opisy, dobrej jakości zdjęcia, a także blog poradnikowy przedstawiający produkt, jego jakość i szerokie zastosowanie. Dużym zainteresowaniem cieszą się także rankingi i porównanie podobnych produktów ze sobą.

4. Szeroki asortyment.

Szeroka oferta pozwala dostosować sprzedaż do aktualnych trendów i okoliczności. Wiosną możesz promować produkty popularne latem np. baseny, okulary przeciwsłoneczne, shorty i T-shirty.

5. Różne kanały sprzedaży.

Prowadząc biznes e-commerce, musisz być wszędzie tam, gdzie są potencjalni klienci. Warto pokazać swoją ofertę w mediach społecznościowych, platformach sprzedażowych oraz porównywarkach cenowych. Integracja z tymi systemami jest prosta, skuteczna i daje wielkie możliwości reklamowe.

6. Customer service, czyli sprawna obsługa klienta.

Często zdarza się, że przed dokonaniem zakupów klient poszukuje dodatkowych informacji o produkcie oraz pomocy w wyborze odpowiedniego rozwiązania. Dlatego bardzo ważne jest, abyś zapewnił mu możliwość prostego i szybkiego kontaktu, tak aby nie musiał szukać odpowiedzi gdzie indziej, odkładając zakupy na później. Dzięki temu klient nie trafi na stronę konkurencji, a zakupu dokona w Twoim sklepie. 

Dobrym rozwiązaniem w usprawnieniu customer service jest aplikacja call web. Dzięki niej masz większą szansę na pozyskanie wartościowego leada. Ty dajesz klientowi możliwość pozostawienia danych kontaktowych w każdym momencie, podczas przeglądania strony, a klient uzyskuje odpowiedzi na wszelkie pytania w ciągu kilku sekund. To istotne, ponieważ klienci, robiąc zakupy pod wpływem emocji, impulsu, nie będą mieli czasu na rozmyślanie, śledzenie konkurencji czy zmianę decyzji. 

Dzięki aplikacji callweb masz bezpośredni kontakt z klientem, co pozwoli na nawiązanie trwałych relacji i szybkie sfinalizowanie transakcji. Poznaj funkcje, jakie posiada aplikacja callweb.

Wszystkie te czynniki pozwolą Ci rozwinąć skrzydła w e-commerce i pokażą Twój sklep się w profesjonalnym świetle. Każdy lead uzyskany w ten sposób daje gwarancję na dotarcie do odpowiedniej osoby, z odpowiednim produktem.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.