Jak skutecznie generować leady sprzedażowe?

Sprzedaż internetowa to dość skomplikowana sprawa, aby była skuteczna i przynosiła dochód, niezbędny jest marketing internetowy, który pozwoli Ci dotrzeć do odpowiednich klientów. Generowanie leadów sprzedażowych nie jest łatwym zadaniem, szczególnie teraz, kiedy sprzedaż internetowa rozkwita, a konkurencja jest coraz większa. Z tego artykułu dowiesz się, jak generować leady sprzedażowe, wykorzystując w tym celu marketing internetowy.

Lead co to właściwie znaczy?

Lead to osoba lub firma, która dobrowolnie pozostawiła swoje dane kontaktowe na stronie internetowej i jest potencjalnie zainteresowana produktem lub usługą. Lead jest więc szansą na sprzedaż. Leadem są np.: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Postaw na content marketing

Jest wiele sposobów na generowanie leadów sprzedażowych, jednak w ostatnim czasie popularny, a co więcej bardzo skuteczny, stał się content marketing. Chodzi tu przede wszystkim o tworzenie wartościowych treści, które będą atrakcyjne dla naszej grupy docelowej. Content marketingiem można zarówno pozyskiwać nowych klientów, jak również utrzymywać relacje z obecnymi.

Zamieszczanie treści na stronie, które wzbudzają zainteresowanie, a także takich o charakterze sprzedażowym, prowadzenie bloga dostosowanego do branży, w której działasz oraz udostępnianie darmowych poradników, e-booków to clue content marketingu.

Jak zdobyć lead poprzez content marketing?

W pierwszej kolejności przygotuj wartościową treść, która zachęci odbiorcę do przeczytania jej w całości. Powinna być ciekawa, angażująca i pomocna. W treści zamieść swoją ofertę i udostępnij ją na blogu lub specjalnie przygotowanej w tym celu landing page. W ofercie musisz umieścić call to action, czyli wezwanie do działania. Zaproponuj pobranie darmowego e-booka lub raportu w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych.

Możesz także użyć specjalnego widgetu call web, który umieścisz na stronie i blogu, dzięki któremu zainteresowany odbiorca twoich treści, może z Tobą szybko nawiązać kontakt telefoniczny. Wystarczy, że poda swój numer telefonu, a konsultant błyskawicznie do niego oddzwoni. Taka forma kontaktu generuje leady, pozwala na przedstawienie oferty, rozwiązanie wątpliwości klienta, odpowiedzi na jego pytania.

Content marketing w social mediach

Treści content marketingowe można tworzyć i udostępniać nie tylko na stronach internetowych. Social media to także świetne miejsce na marketing internetowy. Do najpopularniejszych portali społecznościowych, w których można prowadzić działania kontentowe, zaliczamy Facebooka i LinkedIn. Prowadzenie profili firmowych, systematyczne dodawanie wpisów z ciekawą treścią i uczestnictwo w grupach, przyczyni się do zwiększenia zasięgów, polubień strony i postów. Taki marketing internetowy może zwiększyć ilość zapytań ofertowych, a tym samym przyspieszyć generowanie leadów sprzedażowych.

Generowanie leadów za pomocą płatnych reklam w social media

Media społecznościowe pozwalają na udostępnianie płatnych reklam oraz promowanie dodanych postów. Dzięki zaawansowanym opcjom targetowania możesz dotrzeć ze swoją reklamą do odpowiedniej grupy odbiorców, potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Możesz skorzystać z Facebook Leads Ads lub LinkedIn Lead Gen Forms, które są specjalnymi narzędziami do generowania leadów. Kiedy czytelnik kliknie reklamę, ty otrzymasz formularz z wypełnionymi automatycznie danymi użytkownika.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.