Czy warto zainstalować chat na swojej stronie internetowej?

W czasach pandemii, klienci coraz częściej wybierają wygodne zakupy online. Te mają jednak swoje słabe strony. Nie można obejrzeć towaru z bliska i dotknąć go. By nie kupować w ciemno, klienci muszą dopytać o szczegóły, poznać wszystkie informacje o produkcie, i tu potrzebny jest sprawny i szybki kontakt ze sprzedawcą. Era, w której królował kontakt mailowy, już dawno minęła. Nikt nie ma czasu na żmudne pisanie e-maili i czekanie kilka dni na odpowiedź. Klient niezdecydowany musi uzyskać odpowiedzi tu i teraz, inaczej ucieknie do konkurencji.

W Internecie dostępnych jest wiele nowoczesnych rozwiązań umożliwiających szybką komunikację z klientem. Dużą popularność zyskują aplikacje typu chat. Czy jest to jednak skuteczne rozwiązanie?

Poznaj mocne i słabe strony systemu livechat

Livechat stosowany jest najczęściej w branży e-commerce. Giganci sprzedaży internetowej już od dawna korzystają z tego typu technologii. Teraz staje się modny również wśród małych, dopiero co rozpoczynających swoją działalność e-sklepów.

Jego główną zaletą jest możliwość połączenia się z konsultantem i uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania. Chat z konsultantem pozwala przekonać klienta, rozwiać jego wątpliwości i zachęcić go do zakupu. Chat live pozwoli więc Twojej firmie domknąć sprzedaż i zwiększyć współczynnik konwersji. Account live umożliwia również zrozumienie potrzeb klientów, a także analizę ruchu w witrynie.

Aplikacje typu livechat nie są jednak bez wad. Potrafią także generować problemy i drażnić klientów.

  • Bot chat Chcąc zaoszczędzić i zredukować koszty łatwo pokusić się o chat, którego nie obsługuje „żywy” człowiek, lecz bot. „Robot” udziela tylko zdawkowych, niejasnych odpowiedzi, często nietrafionych. Zadając pytanie chat botowi, klient spotyka się z regułką „przepraszam, nie rozumiem pytania” co jest irytujące i powoduje opuszczenie strony.
  • Irytujące okienka Wszyscy dobrze to znamy: wchodzimy na daną stronę internetową i tu nagle atakuje nas pojawiające się okienko czatu: „W czym mogę pomóc”. Ciągle wyskakujące okienka odstraszają klientów i przeszkadzają w zakupach. Taka nachalna próba kontaktu z klientem denerwuje, ponieważ kojarzy nam się z męczącym sprzedawcą w sklepie stacjonarnym, który osacza nas, zadając wiele pytań, nie daje spokojnie się rozejrzeć i zastanowić.
  • Nietrafiona grupa docelowa Chat live sprawdzi się, jeśli celujesz w grupę ludzi młodych i w średnim wieku. Ci chętnie piszą wiadomości tekstowe i nie sprawia im to kłopotów. Jeśli jednak twoimi klientami będą także osoby starsze warto zastanowić się nad innym rozwiązaniem. Starsi klienci zdecydowanie bardziej wolą rozmowę telefoniczną, a pisanie wiadomości na klawiaturze jest dla nich trudne i czasochłonne.
  • Brak odpowiedzi Żyjąc w ciągłym biegu, często zakupy robimy późnym wieczorem lub w godzinach nocnych. O tej porze trudno złapać konsultanta na czacie, jeśli więc klient nie uzyska informacji od razu, opuści stronę i koszyk. Zamknie, zapomni, a Twoja firma straci potencjalny zysk.

Skuteczne rozwiązanie na wyciągnięcie ręki

Jak widać, chat nie jest idealnym rozwiązaniem. Świetną alternatywą jest za to aplikacja do szybkiego kontaktu telefonicznego call web, która jest remedium na powyższe problemy. Aplikacja przybiera postać słuchawki, nienachalnie podąża za użytkownikiem, dając swobodę przeglądania strony- nie ma irytujących okienek!

Z aplikacją trafisz do każdej grupy docelowej, a dzięki temu, że po drugiej stronie słuchawki siedzi człowiek nie bot, klient uzyska wyczerpujące odpowiedzi na każdy temat, a Ty zbudujesz z nim pozytywne relacje. Wystarczy, że zostawi nr telefonu, a konsultant oddzwania natychmiast! Może także wybrać dogodną godzinę kontaktu, dzięki temu Ty masz pewność, że podtrzymasz zainteresowanie klienta i dasz mu impuls do zakupu, a on nie uda się do konkurencji. Call web to zdecydowanie bardziej skuteczne rozwiązanie.

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!