Wirtualna Centrala z VoIP - bezpieczna infolinia dla twojej firmy

W dzisiejszych czasach prywatność i ochrona danych stała się kluczowym czynnikiem, na jaki zwraca uwagę każda firma. Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa ze względu na obowiązujące prawo względem ochrony danych osobowych zobligowane są do przestrzegania zasad określonych w RODO. Zatem czy Wirtualna Centrala z VoIP, czyli gromadzenie danych w chmurze i telefonia internetowa spełnia przepisy RODO? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.

Spis treści

Czym jest Wirtualna Centrala?

Powszechny model komunikacji głosowej stale poddawany jest modyfikacjom. Wraz z rozwojem technologicznym, obecnie mamy do czynienia z nowoczesnymi centralami telefonicznymi, które nie potrzebują kabli, drogich w utrzymaniu serwerowni i kosztownych sprzętów. Coraz częściej firmy przechodzą na bardziej ekonomiczne i proste w obsłudze rozwiązania, jak Wirtualna Centrala. 

Wirtualna Centrala jest aplikacją do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących z szeregiem funkcji dodatkowych, jak np. nagrywanie połączeń, kolejkowanie połączeń IVR, menu głosowe i wiele innych. Wirtualna Centrala gromadzi wszystkie dane w chmurze, czyli na specjalnie wyodrębnionej i odpowiednio zabezpieczonej części serwera internetowego. Wirtualna Centrala w 100 proc. zastępuje tradycyjne centrale telefoniczne, nawet w najbardziej rozbudowanych systemach wielkich korporacji.

>> Chcesz dowiedzieć się więcej o Wirtualnej Centrali? Przeczytaj artykuł: Wirtualna Centrala i raporty z połączeń telefonicznych

Start

dla każdej firmy
0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Testuj technologię VoIP w swojej firmie przez 30 dni za darmo!

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Czym jest Wirtualna Centrala z VoIP?

Wirtualna Centrala z VoIP to nic innego, jak Wirtualna Centrala, która obsługuje połączenia internetowe. Technologia VoIP to internetowy odpowiednik tradycyjnych sieci telekomunikacyjnych. To obecnie najbardziej nowoczesne rozwiązanie na rynku, z którego poza firmami zaczynają też korzystać osoby prywatne. 

Dzięki specjalnym aplikacjom VoIP nie trzeba inwestować w specjalistyczny sprzęt z IP, a wystarczy smartfon czy nawet komputer do wykonywania połączeń głosowych i wideo z każdego miejsca na ziemi poprzez łącze internetowe. Co ciekawe, inwestycja w VoIP znacznie obniży koszty telekomunikacyjne każdego przedsiębiorstwa. Połączenia krajowe w ramach usługi są niezwykle tanie, roaming nie obowiązuje, a połączenia wewnętrzne w ramach jednej sieci VoIP są całkowicie za darmo.

Wirtualna Centrala - bezpieczne połączenia telefoniczne w twojej firmie

>> Więcej o sprzęcie i telefonii VoIP znajdziesz w tym artykule: Ile kosztują rozmowy VoIP i jaki sprzęt obsługuje tę technologię?

Czy jest coś, co zagraża bezpieczeństwu VoIP?

To czy nasz system VoIP będzie bezpieczny i wolny od SPAM-ów zależy od wyboru odpowiedniego operatora. Telestrada S.A. stawia na bezpieczeństwo i ochronę danych, a przede wszystkim zapewnia najwyższy standard szyfrowania połączeń głosowych. Niestety w przypadku pozostałych operatorów przed wyborem planu abonamentowego usługi VoIP warto upewnić się na jaki poziom bezpieczeństwa możemy liczyć. 

Na rynku funkcjonują też firmy, które oferują możliwość dodatkowego zabezpieczenia telefonii VoIP. W celu dodatkowej ochrony stosuje się dynamiczne połączenia VPN lub dywersyfikacja audio, czyli przekierowanie dźwięku rozmowy na inny kanał niż ten, na którym połączenie VoIP zostało zarejestrowane. 

Jednym z podstawowych zagrożeń technologii VoIP jest tak właściwie jego największa zaleta, czyli całkowita zależność od sieci internetowej. Przy braku dostępu do Internetu lub w wyniku awarii możemy utracić połączenie z centralą w chmurze i serwerem przez co wykonywanie i odbieranie połączeń będzie niemożliwe.

Jak wzmocnić bezpieczeństwo VoIP?

Najważniejsze są podstawy bezpieczeństwa, które powinny zostać wdrożone w każdej firmie z chwilą wdrożenia Wirtualnej Centrali z VoIP. Mianowicie:

  • warto stworzyć silne hasło na HUB-ie i przekażmy je wyłącznie osobom na odpowiednich stanowiskach.
  • sprawdźmy, czy powiązania z zaszyfrowanym routerem firmowym są globalne dla całego biura i nie dopuszczajmy możliwości podłączenia pod VoIP niezabezpieczonych sieci.
  • stale aktualizujmy wszystkie programy antywirusowe w firmie
  • wprowadźmy w firmie zabezpieczenia VPN, które są przydatne szczególnie przy pracy zdalnej, bo do pewnego stopnia ukrywają nasze położenie.


Chcesz być na bieżąco z informacjami z zakresu bezpieczeństwa VoIP i chcesz poznać nasze rozwiązania telekomunikacyjne? Przetestuj Wirtualną Centralę przez 30 dni za darmo!

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!