VoIP co to?

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) usługa znana także pod nazwą telefonia VoIP lub telefonia internetowa, czyli nowoczesna technologia, dzięki której połączenia głosowe są przesyłane przez łącze internetowe, zastępując tradycyjne nadajniki naziemne.

VoIP

VoIP co to i jak działa?

Aby usługa działała prawidłowo niezbędne jest stabilne łącze internetowe, które umożliwi przesył danych. Głos nadawcy jest konwertowany na sygnał cyfrowy i postaci paczek danych przesyłany do odbiorcy, który po ich rozpakowaniu słyszy przekaz nadawcy. Oprócz najważniejszego czynnika jakim jest łącze internetowe ważne jest zapewnienie właściwego sprzętu w postaci dedykowanych aparatów telefonicznych IP lub aparatów analogowych w połączeniu z bramkami VoIP.
Schemat działania infolinii VoIP

Zamów przez telefon

459 595 459

Zamów przez telefon

Testuj telefonię VoIP za darmo!

Załóż darmowe konto VoiP

Wypełnij formularz

Uzupełnij i prześlij nam krótki formularz do przygotowania darmowego i odpowiedniego dla twojej firmy konta testowego. 

Korzystaj 30 dni bezpłatnie z telefonii VoIP ze wszystkimi funcjami

Utworzymy konto testowe

Utworzymy twojej firmie konto testowe na 30 dni z dostępem do wszystkich, możliwych funkcji. Przetestuj je ze swoim zespołem!

Najtańszy system VoIP dla Twojej firmy. Testuj usługę VoIP przez 30 dni za darmo

Skonfigurujemy ustawienia

Twój indywidualny opiekun zadba o prawidłowe skonfigurowanie Wirtualnej Centrali na koncie testowym.

Oprogramowanie VoIP

Oprogramowanie VoIP - na co zwrócić uwagę?

Oprogramowanie Voice over IP to aplikacje, które pozwalają na prowadzenie rozmów głosowych i wideo za pośrednictwem internetu. Przy wyborze odpowiedniego oprogramowania należy zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników.
Pierwszym czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę, jest urządzenie, na którym będzie działać aplikacja. Może to być telefon, tablet lub komputer. W przypadku korzystania z oprogramowania na telefonie lub tablecie ważne jest, aby wybrać aplikację zgodną z systemem operacyjnym danego urządzenia, np.: Android lub iOS. Natomiast w przypadku komputera należy zwrócić uwagę na system operacyjny, np. Windows, Linux lub macOS.

Drugim czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę są funkcje oprogramowania. Warto wybrać oprogramowanie, które oferuje funkcje, które są dla nas istotne i które są łatwe do obsługi. Najważniejsze funkcje to:

Wideokonferencje

Umożliwia prowadzenie rozmów wideo z innymi osobami.

Pliki CSV

 Umożliwia łatwe importowanie listy kontaktów z plików CSV.

Książka adresowa

Pozwala na przechowywanie i zarządzanie kontaktami.

Chat

Umożliwia prowadzenie rozmów tekstowych.

Warto również zwrócić uwagę na interfejs użytkownika, czyli sposób, w jaki program jest zaprojektowany i jak działa. Program powinien być intuicyjny w obsłudze i łatwy do nauki. Na rynku istnieje wiele różnych ofert i planów cenowych dla oprogramowania VoIP, warto zwrócić uwagę na dostępne opcje i wybrać tę, która najlepiej odpowiada naszym potrzebom. Często oferowane są bezpłatne wersje próbne, które umożliwiają przetestowanie oprogramowania przed zakupem.

Aplikacja VoIP dla Twojej firmy za 0 zł!

Aplikacja VoIP dla Twojej firmy za 0 zł!

W abonamencie VoIP otrzymasz

Telefon VoIP

Po złożeniu zamówienia otrzymasz skonfigurowane przez nas i gotowe do pracy urządzenie VoIP.

No limit VoIP

W każdym z dostępnych planów VoIP otrzymasz darmowe i nielimitowane połączenia VoIP w kraju.

Serwis VoIP

Zarówno przed, jak i po wdrożeniu usługi VoIP możesz liczyć na wsparcie naszych techników. 

Billing VoIP

Wraz z usługą VoIP otrzymasz dostęp online do wszystkich billingów połączeń w ramach abonamentu.

Sprawdź cennik VoIP

SIP 30

15 zł + VAT/ mies.
  • 30 minut do wszystkich
    komórkowych i stacjonarnych
    w kraju
  • Wsparcie techniczne
  • Cena dla 1 konta SIP
  •  
  •  

SIP NO LIMIT

35 zł + VAT/ mies.
  • NO LIMIT do wszystkich
    komórkowych i stacjonarnych
    w kraju
  • Wsparcie techniczne
  • Cena dla 1 konta SIP
  •  
  •  

Zostaw swoje dane, a my wrócimy do Ciebie z najlepszą propozycją dopasowaną do twojej firmy.

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Grandstream telefony VoIP w abonamencie

Telefon VoIP Grandstream GXV3380

Grandstream GXV3380

Wideotelefon GXV3380 oferuje bardzo wiele możliwości, które zadowolą najbardziej wymagających użytkowników przy bardzo rozsądnej cenie rozwiązania.

Grandstream DP720

Grandstream DP720 to bezprzewodowy telefon DECT VoIP, który pozwala użytkownikom zwiększyć mobilność komunikacji w biurze, magazynie lub domu.

Telefon VoIP Grandstream DP720
Telefon VoIP GrandstreamGXP2170

Grandstream GXP2170

Grandstream GXP2170 jest telefonem multimedialnym nowej generacji przeznaczonym dla przedsiębiorstw. Posiada do 12 linii, 6 kont SIP i podświetlany ekran LCD TFT o przekątnej 4,3 cala.

Grandstream GXP2160

Grandstream GXP2160 jest telefonem multimedialnym nowej generacji przeznaczonym dla przedsiębiorstw, który posiada 6 przycisków linii SIP i podświetlany ekran LCD TFT o przekątnej 4,3 cala.

Telefon VoIP Grandstream GXP2160

Potrzebujesz więcej
rozwiązań VoIP?

Centralka telefoniczna VoIP

Chcesz sam zadbać o bezpieczeństwo danych i prowadzonych rozmów? Wybierz Centralę telefoniczną VoIP, dopasujemy rozwiązanie do twoich potrzeb.

SIP Trunk w usłudze VoIP

Jeśli w twojej firmie pracownicy prowadzą kilkadziesiąt rozmów jednocześnie połącz swoją centralkę telefoniczną rozwiązaniem SIP trunk. SIP Trunk to wirtualny kanał, który umożliwia realizację wszystkich jednoczesnych połączeń telefonicznych za pośrednictwem łączy internetowych VoIP.

Dodatkowe funkcje, które usprawnią obsługę klienta

Kolejkowanie połączeń

Pożegnaj się raz na zawsze z zajętą linią w swojej firmie. Kolejkowanie połączeń sprawi, że dodzwoni się każdy klient.

System IVR

Ustaw odpowiednie komunikaty w wielopoziomowym IVR i usprawnij obsługę klienta w swojej firmie. 

Nagrywanie połączeń

Szkol swoich pracowników i rozwiązuj sytuacje sporne z klientami. Nagrywanie połączeń to niezbędne narzędzie.

Przekierowanie połączeń

Przekierowanie połączeń umożliwia automatyczne przekierowanie rozmowy przychodzącej na inny numer.

Telefonia VoIP vs. telefonia analogowa - jakie są różnice?

 

Telefonia VoIP

Telefonia analogowa

Definicja

Technologia umożliwiająca rozmowy głosowe przez internet

Technologia umożliwiająca rozmowy głosowe poprzez przewody telefoniczne

Koszty

Tańsze niż w telefonii analogowej ze względu na połączenia internetowe

Koszty mogą być wyższe, w szczególności w przypadku międzynarodowych połączeń

Jakość rozmów

Zależy od jakości połączenia internetowego, ale zazwyczaj bardzo dobra

Jakość jest stabilna, ale może być gorsza w przypadku słabych linii telefonicznych

Możliwość prowadzenia wielu połączeń jednocześnie

Możliwe do zrealizowania

Możliwe, ale wymaga użycia wielu linii telefonicznych

Wymagania techniczne

Wymaga dobrego połączenia internetowego i urządzeń VoIP lub zainstalowanej aplikacji VoIP na urządzeniach mobilnych

Wymaga linii telefonicznych i urządzeń analogowych

Mobilność

Możliwe do realizacji przy użyciu aplikacji VoIP na smartfonach

Brak 

Funkcje dodatkowe

Oferuje dodatkowe funkcje, takie jak wideokonferencje, poczta głosowa, itp.

Brak

Bezpieczeństwo

Zastosowanie protokołów szyfrowania oraz dodatkowych zabezpieczeń

Bezpieczeństwo może być mniejsze, ponieważ linie telefoniczne są bardziej podatne na podsłuch

Wymagania prądowe

Nie wymaga zasilania prądowego

Wymaga zasilania prądowego dla telefonów stacjonarnych

Rozwój technologiczny

Rozwija się dynamicznie i oferuje coraz więcej funkcjonalności

Brak

Sprzęt do korzystania z usługi VoIP

Aby korzystać z usługi Voice over IP można wykorzystać następujące urządzenia:
Telefony VoIP – urządzenia zbliżone do tradycyjnych telefonów stacjonarnych, ale działające w oparciu o technologię VoIP. W porównaniu z telefonami analogowymi oferują one wiele dodatkowych funkcji, takich jak wideokonferencje, poczta głosowa, dostęp do książki adresowej czy obsługa wielu kont SIP. Telefony VoIP mogą działać zarówno w sieci przewodowej, jak i bezprzewodowej, co zwiększa ich mobilność. Wymagają zazwyczaj zasilania prądowego.
Telefony analogowe – to tradycyjne telefony stacjonarne, które mogą być wykorzystywane do rozmów głosowych w technologii VoIP. Aby to zrobić, potrzebny jest odpowiedni adapter, który pozwoli na przekształcenie sygnału analogowego na cyfrowy.

Sprzęt do korzystania z usługi VoIP
Bramka VoIP w schemacie

Czym jest bramka VoIP?

Bramka VoIP (ang. VoIP Gateway) to urządzenie służące do integracji systemów telekomunikacyjnych opartych na różnych technologiach, takich jak VoIP, tradycyjna telefonia analogowa lub cyfrowa. Bramki VoIP umożliwiają przekazywanie sygnału telefonicznego między sieciami oraz umożliwiają łączenie różnych protokołów komunikacyjnych.

Bramki VoIP mogą być wykorzystywane w różnych sytuacjach, np. w firmach, które chcą skorzystać z usług telekomunikacyjnych opartych na technologii VoIP, ale jednocześnie muszą zachować istniejącą infrastrukturę telefoniczną. Bramki VoIP mogą również być wykorzystywane w przypadku potrzeby integracji systemów telefonicznych w różnych oddziałach firmy, działających w różnych miejscach na świecie.

W praktyce, bramki VoIP tłumaczą sygnał analogowy lub cyfrowy na format VoIP i odwrotnie, co umożliwia przekazywanie sygnałów między różnymi sieciami telefonicznymi. Bramki VoIP posiadają zazwyczaj kilka portów, dzięki czemu mogą obsługiwać jednocześnie wiele połączeń telefonicznych. Przy wyborze telefonów kablowych należy zwrócić uwagę na liczbę portów Ethernet, umożliwiających połączenie z siecią, natomiast przy telefonach bezprzewodowych istotne są standard Wi-Fi, zasięg oraz stabilność połączenia. Niezwykle pomocnym elementem telefonów VoIP jest wyświetlacz LCD, który ułatwia przeglądanie kontaktów i historii połączeń. Niektóre modele posiadają również kamerkę, co umożliwia prowadzenie wideokonferencji. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na przyciski funkcyjne, które pozwalają na szybkie wykonanie określonych czynności, np. połączenia z często wybieranym kontaktem czy przełączenie rozmowy na głośnomówiący tryb. Sprawdź, które bramki VoIP są najpopularniejsze w 2023 r. 

Aplikacje i programy do obsługi VoIP

Telefonia VoIP nie wymaga zakupu specjalistycznego sprzętu. Wystarczy, że posiadasz laptopa, komputer ze słuchawkami lub nawet smartfon. Do obsługi technologii VoIP wystarczy specjalna aplikacja na smartfon lub dedykowany program na komputer. Poznaj nasz ranking najlepszych aplikacji i oprogramowań do obsługi VoIP:

Aplikacje VoIP stale się rozwijają i znacznie mogą usprawnić komunikację w firmie. O tym jaki wpływ aplikacje VoIP będą mieć na twoją firmę dowiesz się z naszego artykułu, w którym wskazujemy zalety z jej posiadania. Jeżeli interesuje Cię zakup telefonii VoIP i chcesz korzystać ze specjalnych programów na komputery, to koniecznie zajrzyj na naszego bloga. W artykule odpowiadamy na pytanie w jaki sposób dzwonić z komputera przy wykorzystaniu technologii VoIP.

Czym jest Protokół SIP?

SIP (Session Initiation Protocol) jest jednym z najpopularniejszych protokołów używanych w technologii VoIP. Służy on do inicjowania, utrzymywania i zakończenia sesji komunikacyjnej pomiędzy dwoma lub więcej urządzeniami. Protokół SIP jest odpowiedzialny za zestawienie połączenia, negocjację parametrów komunikacji i zarządzanie sesją w czasie rzeczywistym.

Inne mniej popularne protokoły wykorzystywane w technologii Voice over IP to:

Zobrazowany protokół SIP używanych w technologii VoIP.
  • H.323: Jest to starszy protokół, który również umożliwia przesyłanie danych głosowych i wideo przez sieć IP. H.323 jest bardziej skomplikowany i ma większe wymagania dotyczące konfiguracji niż SIP.

  • RTP (Real-time Transport Protocol): Jest to protokół transportowy, który jest używany do przesyłania strumieniowych danych w czasie rzeczywistym, takich jak dźwięk i wideo. RTP działa w tandemie z protokołem SIP, który odpowiada za inicjację i kontrolę sesji.

  • SCCP (Skinny Client Control Protocol): Jest to protokół używany w systemach telefonicznych Cisco. SCCP jest używany do komunikacji pomiędzy telefonami IP Cisco a centralą telefoniczną.

  • MGCP (Media Gateway Control Protocol): Jest to protokół stosowany do zarządzania bramkami telefonicznymi, które umożliwiają integrację pomiędzy siecią tradycyjną PSTN (Public Switched Telephone Network) a siecią VoIP.

  • Megaco: Jest to protokół używany do kontroli bramek telefonicznych, podobnie jak MGCP. Megaco jest bardziej elastyczny i skalowalny, pozwalając na zaawansowane funkcje w sieciach VoIP.

Wszystkie te protokoły mają różne cechy i zastosowania, jednak SIP jest najpopularniejszym i szeroko stosowanym protokołem w technologii VoIP ze względu na swoją prostotę, elastyczność i skalowalność.

Telefonia VoIP – dla kogo?

Telefonia VoIP jest obecnie coraz szerzej stosowana na rynku i coraz więcej firm decyduje się na obniżenie kosztów właśnie przez jej wdrożenie. Popularność telefonii internetowej wzrasta szczególnie w branży medycznej, hotelarskiej a także w instytucjach publicznych, gdzie mamy do czynienia z wieloma połączeniami jednoczesnymi, które często wymagają rejestracji oraz odpowiedniego zarządzania.

Z telefonii VoIP mogą korzystać zarówno małe firmy, jak i duże korporacje, dodatkowo na swoje funkcje i możliwość obniżenia kosztów jest szczególnie polecana instytucjom publicznym. Telefony VoIP są bardzo często podstawą pracy firm mających duże call center, co znacząco usprawnia ich pracę.

Centrum medyczne

Małe i średnie firmy

Projekty i startupy

Korporacje

Korzyści VoIP dla Twojej firmy

Obniżenie kosztów i darmowe połączenia

Obniżenie kosztów dotyczy nie tylko połączeń krajowych, ale także międzynarodowych. Dodatkowo połączenia w ramach sieci są zupełnie za darmo. W cenniku usługi VoIP nie znajdziemy np. opłat za roaming, które dla wielu firm mogą być poważnym obciążeniem.

Lepsza jakość połączeń

Połączenia głosowe wykonywane w technologii VoIP charakteryzują się wysoką jakością. W technologii VoIP nie ma miejsca na problemy z pogłosem czy przerywanie połączeń, jak w przypadku telefonii analogowej. Wystarczy, że posiadasz stabilne łącze internetowe.

Tańsze rozmowy międzynarodowe

Telefonia VoIP pozwala na prowadzenie rozmów telefonicznych z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy dostęp do Internetu, a nawiązanie połączenia międzynarodowego, czy w roamingu jest znacznie tańsze, niż w tradycyjnej telefonii analogowej czy komórkowej.

Nowoczesny i gotowy do użycia telefon VoIP

W call voip otrzymujesz w pełni skonfigurowane urządzenie (telefon VoIP), które po podłączeniu do sieci będzie gotowe do pracy. Możesz też korzystać z usługi bez wymiany sprzętu, wystarczy smartfon, komputer lub zwykły telefon analogowy i bramka VoIP.

Dzwonisz niezależnie od lokalizacji

Pracownicy mają dostęp do numerów pracowniczych w dowolnym miejscu i mogą korzystać z dowolnych urządzeń. Nie ma żadnych przeszkód aby korzystać z konta SIP z telefonu biurkowego w firmie, a w domu lub w innym miejscu na komputerze czy telefonie komórkowym.

Przypisanie kilku numerów do jednego urządzenia

W tradycyjnej telefonii na jednym urządzeniu możesz przyjmować połączenia przychodzące tylko na jeden numer, w telefonii VoIP nie ma takich ograniczeń. Możesz skierować połączenia do jednego telefonu IP pod kilkoma numerami.

Start

0 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Szkolenie personelu
  • Dostępne wszystkie funkcje
  • 30 dni za darmo!
  •  

Indywidual

od 49 zł + VAT/ mies.
  • Dowolna liczba użytkowników
    (numerów wewnętrznych)
  • Indywidualny opiekun konta
  • Indywidualna wycena
  • Indywidualnie dobrane funkcje
  • Szkolenie personelu
  •  

Zostaw swoje dane, a my przygotujemy projekt testowy dla Twojej firmy za darmo.

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Klienci o nas

Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
Czytaj więcej
Firma Telestrada S.A. od 2009 roku współpracuje z Zakładem Epidemiologii i Prewencji Nowotworów Centrum Onkologii - Instytutu w Warszawie. Telestrada S.A. wdrożyła, uruchomiła i utrzymuje system Call Center - „Manager Infolinii SISTI” obejmujący zaawansowanie funkcjonalności IVR wraz z wykorzystaniem systemu ankiet (skryptów) i ich analizy, który obsługuje ogólnopolską Telefoniczną Poradne Pomocy Palącym. Wdrożenie, jak i obsługa przebiega w sposób wzorcowy, godny polecenia. Szczególnie cenimy sobie elastyczność, wysoki poziom wsparcia technicznego i merytorycznego.
BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o. o.
BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o. o.
Czytaj więcej
Na podstawie dotychczasowej współpracy możemy polecić firmę Telestrada Są. Jako solidnego, godnego zaufania partnera w zakresie rozwiązań telekomunikacyjnych infolinii. Przy prowadzeniu infolinii cenimy sobie przede wszystkim wsparcie, elastyczność w działaniu, zaspakajania indywidualnych, specyficznych potrzeb firmy, przy zachowaniu niewygórowanych kosztów utrzymania. Usługi świadczone są terminowo i z zachowaniem należytej staranności zawodowej. Polecamy firmę Telestrada Są. Jako profesjonalistów z dużym doświadczeniem, zapewniających stałą i aktywną współpracę ze swoimi partnerami.
TelePizza Poland Sp. z o.o.
TelePizza Poland Sp. z o.o.
Czytaj więcej
Projekt infolinii dla klientów Telepizza po przejęciu jej obsługi przez Telestrada S.A. zyskał nowe funkcjonalności, jakie nie były dostępne u poprzedniego operatora. Powierzenie tej firmie jednego z najważniejszych narzędzi kontaktu klientów z naszą firmą w procesie składania zamówień było bardzo dobrym posunięciem, szczególnie, jeśli chodzi o wsparcie, jakim objęto naszych pracowników. Bezpośrednia, osobista i profesjonalna obsługa przez personel Telestrady jest nieocenionych argumentem dla kontynuowania współpracy i powierzania kolejnych zadań.
Groupe SEB Polska Sp. z o.o.
Groupe SEB Polska Sp. z o.o.
Czytaj więcej
Mamy przyjemność poinformować, że firma Telestrada S.A. uruchomiła i prowadzi dla naszej firmy Groupe SEB Polska Sp. Z o. o. Usługi szeregu infolinii dla poszczególnych naszych marek takich jak: Tefal, Rowenta, Krups, Moulinex w Polsce jak i w kilku krajach Europy. Elastyczność i zakres rozwiązań oferowanych przez dział Business Integrated Solutions firmy Telestrada spełnia nasze restrykcyjne oczekiwania i pozwana na zaspakajanie potrzeb naszych klientów w zakresie obsługi posprzedażnej. [...] Dzięki podjętej współpracy możemy sprawnie [...] realizować zadania stawiane kanałom bezpośredniej komunikacji marketingowej.
Poprzedni
Następny

Nasze doświadczenie

lat
doświadczenia
+
klientów biznesowych
mln
minut zrealizowanych w 2021 r.
+
aktywnych kart SIM

Więcej o VoIP

Technologia VoIP znacznie zmienia komunikację biznesową

Aplikacja VoIP i jej wpływ na Twoją firmę w 2023 r.

VoIP przenosi połączenia głosowe w erę cyfrową dzięki takim rozwiązaniom innowacyjne funkcje, takie jak wizualna poczta głosowa, cyfrowe faksowanie, IVR, automatyczna sekretarka itp. Nagrywanie rozmów, grupy wyszukiwania rozmówców, przekazywanie połączeń itp. można skonfigurować w ciągu kilku minut dla poszczególnych osób, zespołów, a nawet całego biura.

Czytaj więcej
Jak dzwonić z komputera?

W jaki sposób dzwonić z komputera wykorzystując technologię VoIP?

Telefonia VoIP na komputerze jest zdecydowanie tańszą opcją niż telefony stacjonarne i często wysokie koszty abonamentów. Jeśli często dzwonisz do międzynarodowych klientów i potencjalnych klientów, to korzystanie z telefonu komórkowego może generować wysokie rachunki telefoniczne – szczególnie z opłat za połączenia międzynarodowe.

Czytaj więcej
Najlepsze programy VoIP

5 najlepszych programów VoIP na komputer

W tym artykule omówimy zalety oprogramowania VoIP, przedstawimy kluczowe funkcje VoIP i opiszemy 5 najlepszych aplikacji VoIP na PC, aby pomóc Ci zawęzić poszukiwania najlepszej platformy komunikacji biznesowej dla twojego zespołu.

Czytaj więcej

Słowniczek telefonii VoIP

VoIP (Voice over Internet Protocol) to technologia, która umożliwia przesyłanie dźwięku za pomocą sieci internetowej. Dzięki Voice over IP, można prowadzić rozmowy głosowe, wideo i tekstowe za pośrednictwem internetu zamiast tradycyjnej sieci telefonicznej. Dzięki temu, VoIP może być tańszą i bardziej elastyczną alternatywą dla tradycyjnych usług telefonicznych. Wymaga jedynie stabilnego i szybkiego połączenia internetowego oraz odpowiedniego oprogramowania lub urządzeń telekomunikacyjnych, takich jak smartfony, komputery czy telefony VoIP.

Słowniczek telefonii VoIP
Wirtualna Centrala znana również jako Centrala Telefoniczna lub telefonia dla firm to narzędzie telekomunikacyjne, które służy do sprawnego zarządzania połączeniami przychodzącymi oraz wychodzącymi. System telefoniczny znajduje się w chmurze, co daje duży komfort pracy Infolinii, a jego liczne funkcje tj. nagrywanie rozmów, kolejkowanie połączeń, czy dostęp do historii połączeń usprawnią pracę każdego działu do obsługi klientów.
Redundancja znana również jako system zastępczy w centrali telefonicznej występuje w przypadku wystąpienia braku odpowiedzi głównego serwera. Pojawienie się ewentualnej awarii w takim przypadku w żaden sposób nie wpłynie na działalność infolinii, ponieważ drugi, bliźniaczy serwer zastępuje rolę głównego i automatycznie przejmuje jego wszystkie funkcje. Więcej o tym jak redundancja może pomóc w uniknięciu awarii infolinii, znajdziesz w naszym artykule.
Grandstream to producent urządzeń do komunikacji głosowej i wideo IP, nadzoru wideo, bram i analogowych kart telefonicznych oraz urządzeń IP-PBX. Produkty firmy Grandstream obecne są na rynku od 2002 roku. Cechują się wysoką jakością oraz innowacyjnością rozwiązań, co potwierdzają telefony w abonamencie dostępne w usłudze VoIP od Telestrada S.A.
Internet Protocol (IP) jest jednym z najważniejszych protokołów stosowanych w sieciach komputerowych, takich jak internet i sieci lokalne. Jest on odpowiedzialny za przesyłanie danych między urządzeniami oraz kontrolowanie przepływu danych. Protokół IP może przesyłać dane w formie pakietów, które mogą być przetwarzane w różnych sieciach i urządzeniach na drodze do celu. Niemniej jednak, ze względu na charakter sieci i czynniki zewnętrzne, takie jak zakłócenia lub awarie, protokół IP nie gwarantuje niezawodnej i bezpiecznej transmisji danych. Aby zapewnić niezawodność transmisji danych, stosowane są dodatkowe protokoły, takie jak TCP lub UDP, które zapewniają kontrolę nad przepływem i kolejnością pakietów, a także poprawność transmisji.
SRTP (Secure Real Time Transport Protocol), to protokół zapewniający szyfrowaną transmisję danych multimedialnych, takich jak dźwięk, przy użyciu istniejącej sieci. SRTP działa na bazie protokołu RTP (Real Time Transport Protocol). Protokół SRTP jest powszechnie wykorzystywany w telefonii internetowej, gdzie zapewnia bezpieczne transmisje rozmów telefonicznych podczas telekonferencji, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo. Bramki VoIP mogą być wykorzystywane w różnych sytuacjach, np. w firmach, które chcą skorzystać z usług telekomunikacyjnych opartych na technologii VoIP, ale jednocześnie muszą zachować istniejącą infrastrukturę telefoniczną. Bramki VoIP mogą również być wykorzystywane w przypadku potrzeby integracji systemów telefonicznych w różnych oddziałach firmy, działających w różnych miejscach na świecie. W praktyce, bramki VoIP tłumaczą sygnał analogowy lub cyfrowy na format VoIP i odwrotnie, co umożliwia przekazywanie sygnałów między różnymi sieciami telefonicznymi. Bramki VoIP posiadają zazwyczaj kilka portów, dzięki czemu mogą obsługiwać jednocześnie wiele połączeń telefonicznych. Przy wyborze telefonów kablowych należy zwrócić uwagę na liczbę portów Ethernet, umożliwiających połączenie z siecią, natomiast przy telefonach bezprzewodowych istotne są standard Wi-Fi, zasięg oraz stabilność połączenia. Niezwykle pomocnym elementem telefonów VoIP jest wyświetlacz LCD, który ułatwia przeglądanie kontaktów i historii połączeń. Niektóre modele posiadają również kamerkę, co umożliwia prowadzenie wideokonferencji. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na przyciski funkcyjne, które pozwalają na szybkie wykonanie określonych czynności, np. połączenia z często wybieranym kontaktem czy przełączenie rozmowy na głośnomówiący tryb.
Bramka VoIP to urządzenie telekomunikacyjne, które umożliwia korzystanie z technologii VoIP (Voice over Internet Protocol). Voice over IP to technologia pozwalająca na przesyłanie głosu i innych danych za pośrednictwem Internetu. W odróżnieniu od tradycyjnych połączeń telefonicznych, które korzystają z linii telefonicznych, VoIP korzysta z sieci IP. Bramka VoIP działa jako pośrednik między telefonem a siecią VoIP. Urządzenie to zamienia analogowy sygnał mowy oraz sygnały wybierania numeru na sygnały cyfrowe, które są przesyłane przez Internet. Dzięki temu bramka VoIP pozwala na odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych za pomocą sieci VoIP. Bramka VoIP ma kilka zalet w porównaniu do tradycyjnych połączeń telefonicznych. Przede wszystkim pozwala na oszczędność pieniędzy, ponieważ połączenia Voice over IP są zazwyczaj tańsze niż połączenia tradycyjne. Ponadto, dzięki bramce VoIP można korzystać z różnych funkcji, takich jak przesyłanie wiadomości głosowych czy konferencje telefoniczne.

SIP (ang. Session Initiation Protocol), to protokół inicjowania sesji, który służy do nawiązywania, modyfikowania i kończenia połączeń multimedialnych, takich jak rozmowy telefoniczne, wideokonferencje czy transmisje strumieniowe w czasie rzeczywistym. SIP działa na podstawie protokołu IP (Internet Protocol) i umożliwia komunikację pomiędzy różnymi urządzeniami, takimi jak telefony, komputery czy tablety. Protokół ten definiuje sposób nawiązywania połączeń, identyfikację i adresowanie użytkowników, a także sposoby negocjacji parametrów sesji, takich jak kodeki dźwięku i obrazu czy funkcje bezpieczeństwa. SIP jest szeroko stosowany w systemach VoIP (Voice over Internet Protocol), czyli technologii umożliwiającej przesyłanie głosu przez Internet. Standard SIP został stworzony przez grupę specjalistów pracujących w ramach organizacji IETF (Internet Engineering Task Force) i został oficjalnie opublikowany w dokumencie oznaczonym jako RFC 3261.
Jitter to krótkotrwałe odchylenie od ustalonych, cyklicznych charakterystyk sygnału. W sieciach IP jest to maksymalna różnica czasu opóźnienia między pakietami IP przesyłanymi przez łącze w określonym czasie, wyrażona w milisekundach [ms]. Zjawisko to może powodować zakłócenia interpretacji strumienia danych u odbiorcy, gdy pakiet wysłany później dociera przed tym, który został wysłany wcześniej. To może prowadzić do przeciążeń sieci i utraty pakietów, szczególnie w przypadku usług czasu rzeczywistego, takich jak transmisje strumieniowe (streaming audio lub wideo) oraz dwustronną komunikację VoIP i połączenia wideo. Jitter ma niewielki wpływ na usługi niewymagające stałej przepływności, takie jak ftp, http czy p2p. Jitter może wynikać ze zmian obciążenia sieci oraz z przesyłania pakietów należących do jednej transmisji różnymi drogami w sieci. Opóźnienie w całym tranzycie może się zmieniać i prowadzić do opóźnień wynoszących do 50 milisekund w transferze pakietów.

TLS (Transport Layer Security) to rodzaj zabezpieczenia, który chroni twoje dane przed osobami trzecimi podczas przesyłania ich przez Internet. Jest to ulepszona wersja SSL i oferuje większą liczbę algorytmów szyfrowania. TLS jest szczególnie ważny, gdy przesyłasz poufne informacje, takie jak hasła, numery kart kredytowych i prywatne korespondencje.  Przeglądając stronę internetową, możesz zobaczyć ikonkę kłódki obok adresu strony. Oznacza to, że strona jest bezpieczna i twoje dane są chronione. Wspierana przez popularne przeglądarki internetowe, takie jak Chrome czy Firefox, technologia TLS zapewnia bezpieczne korzystanie z Internetu.

Formularz kontaktowy

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu Konsultanta na wskazany przeze mnie numer telefonu/adres email, zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach „Kodeksu przetwarzania danych osobowych przez Telestrada S.A”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść."

Przetestuj VoIP za darmo! teraz!

Logo call voip, usługi telefonii internetowej

Skontaktuj się z nami i wypróbuj usługę VoIP za darmo!

Nasi specjaliści dołożą wszelkich starań, aby dopasować
ofertę VoIP do twoich oczekiwań.